آغاز ثبت‌نام متقاضیان موکب‌داری در اربعین
کد خبر: 3593305
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴

آغاز ثبت‌نام متقاضیان موکب‌داری در اربعین

گروه جامعه: ثبت‌نام متقاضیان ایجاد موکب در مسیر پیاده‌روی از امروز به صورت رسمی برای دریافت مجوز و شناسنامه‌دار کردن موکب آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) متقاضیان ایجاد موکب در داخل کشور (ورودی مرزهای مهران، شلمچه و چذابه) و در شهرهای مذهبی عراق (نجف، کربلا، کاظمین، سامرا) و مسیر پیا‌ده‌روی اربعین از امروز به صورت رسمی می‌توانند با مراجعه به ستاد‌های بازسازی عتبات عالیات در سراسر کشور نسبت به ارائه درخواست و تکمیل فرم‌های مربوطه اقدام کنند.

ثبت‌نام از متقاضیان به صورت نمادین از روز گذشته همزمان با مبعث حضرت رسول(ص) آغاز شده است اما با توجه به تعطیلی روز مبعث ثبت‌نام از متقاضیان به صورت رسمی از امروز آغاز می‌شود.

به گزارش ایکنا از زمان آغاز دوباره مراسم پیاده‌روی اربعین (بعد از سقوط صدام و ایجاد امنیت نسبی در عراق) هیئت‌های مذهبی و مردم خیر و علاقه‌مند ایران در برگزاری مراسم اربعین و ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی حضور فعال داشتند به نحوی که در سال گذشته ۳۸۸ موکب در داخل عراق و ۹۳۲ موکب در مرزهای داخلی کشور(مهران، شلمچه و چذابه) توسط مردم ایجاد شده بود.

از سال جاری ستاد بازسازی عتبات عالیات به عنوان ستاد مسئول ساماندهی موکب‌های ایرانی در داخل ایران و خاک عراق طرحی به عنوان شناسنامه‌دار کردن موکب‌های ایرانی را اجرا می‌کند که بر اساس آن به هیئت‌های مذهبی و افراد علاقه‌مند به ایجاد موکب مجوز فعالیت و موکب‌داری اعطا و موکب‌ها را شناسنامه‌دار می‌کند.

لازم به ذکر است، افراد و گروه‌هایی که در سال‌های قبل تجربه موکب داری دارند در اولویت دریافت مجوز و فعالیت در اربعین هستند و افراد و هیئت‌هایی که برای اولین بار متقاضی هستند باید حداقل‌هایی از امکانات را داشته باشند تا بتوانند خدمات لازم را در اربعین ارائه کنند.

captcha