برگزاری فینال مسابقات بین‌المللی در چند روز غیر حرفه‌ای است
کد خبر: 3593312
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۱
مجتبی محمدبیگی:

برگزاری فینال مسابقات بین‌المللی در چند روز غیر حرفه‌ای است

گروه مسابقات: مجتبی محمدبیگی قاری ممتاز قرآن در حاشیه سی و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن برگزاری فینال به شیوه سابق و در یک روز را حرفه‌ای دانست.

محدبیگی در گفت و گو با ایکنا
مجتبی محمدبیگی یکی از قاریان افتخاری سی و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن در حاشیه این مسابقات، در غرفه خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) حاضر شد و بیان کرد: احساس می‌کنم امسال سطح مسابقات، یک مقدار به لحاظ کیفی پائین‌تر آمده است، سال‌های قبل قاریان خوبی از کشورهایی مانند اندونزی، مالزی، فیلیپین و مصر داشتیم که خیلی خوب بودند امسال هم قاریان خوبی آمده‌اند اما نسبت به سال‌های قبل، از لحاظ کمی و کیفی پائین‌تر آمده و تعداد متسابقان نیز کمتر شده است.
قاری ممتاز قرآن در مورد دو مرحله‌ای شدن مسابقات تصریح کرد: به خاطر دارم که سالهای قبل مرحله اول داخل هتل برگزار می‌شد و حالت غربال گری وجود داشت،  امسال آن را حذف کرده‌اند و باید دید دلیلشان برای این کار چه بوده است، اما یک دفعه رقابت 15 نفر در مرحله نهایی خیلی معنای خوبی پیدا نمی‌کند، بهتر است که در فینال مسابقات کشور ما، بهترین قاریان حضور داشته باشند و تلاوت‌های فینال باید فاخر و خوب باشد، اما به نظر برخی از تلاوت‌ها در مرحله فینال خوب نبوده است.
وی در مورد تجمیع مسابقات گفت: این که در حوزه‌های دیگر مانند طلاب و دانش آموزان و ... به مسابقات اهمیت دهیم خوب است اما یک مقدار هماهنگی و کارهای اجرایی باید زودتر انجام شود، برگزاری همزمان همه مسابقات کار را سخت می‌کند و باید دید مسئولان چه تدبیری برای آن دارند و در آخر چه نتیجه‌ای حاصل می‌شود.
محمدبیگی بیان کرد: نقدی که به این دوره از مسابقات وارد این است که مسئولان مرحله فینال را در چند روز پیاپی برگزار می‌کنند، مثلاً در رشته تلاوت چهار روز این مرحله به طول می‌انجامد که دلیلش همان تعدد مسابقات است، این که مرحله نهایی در چند روز برگزار شود یک مقدار از استحکام کار کم می‌شود.
وی در ادامه افزود: بهتر این است که همه فینالیست‌ها یک روز بخوانند و در یک روز کنار هم نسبت به هم سنجیده شوند، فکر می‌کنم اگر در چند روز سنجش وجود داشته باشد، داوران و متسابقان شرایطشان فرق دارد و شاید نتوانند کارایی لازم را داشته باشند.
captcha