ایران اسلامی دغدغه‌مند فعالیت‌های قرآنی و تحکیم وحدت است
کد خبر: 3593335
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳
داور یمنی بخش بانوان:

ایران اسلامی دغدغه‌مند فعالیت‌های قرآنی و تحکیم وحدت است

گروه بین‌الملل: الحمدالله جمهوری اسلامی ایران از معدود کشورهایی است که در برپایی همایش‌ها و کنفرانس‌های بزرگ و مسابقات بین‌المللی با محوریت قرآن و اسلام پیشگام بوده و این مسئله نشان می‌دهد که این کشور همواره دغدغه‌مند فعالیت‌های قرآنی و تحکیم وحدت اسلامی است.

ایران اسلامی دغدغه‌مند فعالیت‌های قرآنی و تحکیم وحدت اسلامی است
«سوسن حسن عبدالله الفضلی»، فعال قرآنی یمن و داور صحت تجوید نخستین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان در ایران، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) تصریح کرد: گواهی «اجازه‌نامه قرائات دهگانه» را از سوی داوران برجسته یمن و مصر کسب کردم و علاوه بر داوری مسابقات داخلی و خارجی، عضو اداره امور اسلامی(مشیخه) وابسته به وزارت اوقاف یمن نیز هستم.
وی که در حال حاضر ریاست مؤسسه قرآن یمن را عهده‌دار است، افزود: در فعالیت‌های قرآنی همواره به پژوهش و مطالعات اهمیت ویژه‌ای داده‌ام و با شرکت در همایش‌ها و کنفرانس‌های داخلی و بین‌المللی، نتایج این مطالعات را منتشر کرده و در اختیار قرآن‌دوستان قرار داده‌ام.
سوسن الفضلی افزود: آخرین کار پژوهشی من مقاله‌ای با محوریت امام علی(ع) و تمدن امت اسلام بود که برای همایش بین‌المللی سی و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ایران ارسال و رتبه دوم را کسب کردم.
وی که در نخستین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان در ایران در رشته صحت تجوید به قضاوت تلاوت متسابقان پرداخته است، درباره شعار مسابقات قرآن ایران(یک کتاب، یک امت) گفت: الحمدالله جمهوری اسلامی ایران از معدود کشورهایی است که در برپایی همایش‌ها و کنفرانس‌های بزرگ و مسابقات بین‌المللی با محوریت قرآن و اسلام پیشگام بوده و این مسئله نشان می‌دهد که این کشور همواره دغدغه‌مند فعالیت‌های قرآنی و تحکیم وحدت اسلامی است.
وی افزود: همچنین می‌توان به جرئت گفت که ایران تنها کشوری است که در اجرای برنامه‌های قرآنی پرچمدار است چراکه تعداد بیشمار قاریان، حافظان و فعالان قرآنی زن و مرد در این کشور نشان می‌دهد که این مسئله شعار نیست و ایران در عمل نشان داده که برای تبیین اصول راستین اسلام کوشا و فعال است.
این فعال قرآنی یمن در ادامه با اشاره به تلاش دشمنان به‌ویژه رسانه‌های غربی در تحریف اخبار و دامن زدن به جو ایران‌هراسی گفت: متأسفانه رسانه‌های معاند که مأموریت سیاه‌نمایی دارند با انتشار اخبار کذب و جعلی همواه سیاست ایران‌هراسی داشته و وانمود کرده‌اند که ایران و ایرانی‌ها از قرآن و آموزه‌های اصیل اسلام دور هستند و قرآن در این کشور مهجور است. این درحالی است که شمار زیاد فعالان قرآنی، علما و محققان علوم اسلامی و قرآنی در این کشور نشان می‌دهد که این ابهامات و تحریف‌ها چیزی جز هوچی‌گری رسانه‌ای نیست.
سوسن عبدالله الفضلی تصریح کرد: با توجه به حوادثی که سال‌های اخیر دامن‌گیر منطقه خاورمیانه شده و موج ترور و کشتاری که از سوی دشمنان اسلام مدیریت و راهبری می‌شود، امت اسلام تنها با مراجعه به آموزه‌های اسلام ناب می‌تواند از دامی که معاندان با هدف بر هم زدن صفوف وحدت و همبستگی اسلامی پهن کرده‌اند، رهایی یابد.
این داور بخش بانوان در مسابقات قرآن ایران گفت: حضور مسلمانان از تمام فرقه‌ها و مذاهب اعم از شیعه و سنی زیر پرچم قرآن، بهترین پاسخ به اسلام‌ستیزان و معاندانی است که تلاش دارند چهره اصیل اسلام را خدشه‌دار کنند.
رئیس مؤسسه قرآن یمن ضمن تشکر از مجریان برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن ایران یادآور شد: ایرانیان همواره کریم بوده و با کرامت و بزرگواری از مهمانان خود استقبال می‌کنند. در این فضا نیز که آکنده از تکریم و تجلیل قرآن و قرآنیان است از ابتدای مراسم تا آخرین روز مسابقات شاهد استقبال و پذیرایی گرم میزبانان بوده‌ایم.
وی برگزاری نخستین دوره مسابقات بین‌المللی بانوان در ایران را ابتکاری ارزشمند و کم‌سابقه دانست و گفت: حضور بانوان در این رقابت‌ها نشان داد که خواهران نیز هم‌پای برادران در تمام عرصه‌های فرهنگی و قرآنی خوش درخشید‌ه‌اند و انشاء‌الله می‌توان انتظار داشت که با حضور دانش‌آموزان و شرکت‌کنندگان دختر در این دوره مسابقات، نسلی قرآنی و فعال در علوم اسلام و قرآن پا به عرصه اجتماع بگذارد و در آینده شاهد حافظان، قاریان، مربیان و اساتید برجسته بانو از کشورهای مختلف جهان باشیم.
سوسن الفضلی خاطرنشان کرد: در پایان از این فرصت استفاده می‌کنم و از همه مسلمانان جهان می‌خواهم تا برای ملت مظلوم و تحت جور یمن دعا کنند تا از شر حاکمان خودکامه نجات یافته و با آزادگی و افتخار، ملتی سربلند در جهان باشند و این که خداوند همواره ما را زیر پرچم قرآن و اسلام گرد هم بیاورد و اختلافات بین مسلمانان تا حد ممکن از بین برود و همواره صلح و همبستگی اسلامی برقرار باشد.
captcha