تاثیر فضای مجازی در این دور از انتخابات، تاثیری بی‌بدیل و بسیار مهم است
کد خبر: 3593341
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰

تاثیر فضای مجازی در این دور از انتخابات، تاثیری بی‌بدیل و بسیار مهم است

گروه سیاست و اقتصاد: رئیس ستاد انتخابات خراسان‌شمالی با مهم خواندن فضای مجازی و تاثیر آن بر نتایج انتخابات گفت: تاثیر فضای مجازی در این دور از انتخابات، تاثیری بی‌بدیل و اثرگذار است.

محمدتقی ایرانی رئیس ستاد انتخابات خراسان‌شمالی، در گفت و گو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، اظهار کرد: عضویت 40 میلیون ایرانی در فضای مجازی، همان جمله هر فرد یک خبرنگار را جامه عمل پوشانده و این فراگیری شبکه‌های اجتماعی در میان مردم، بسیار در خور توجه است.
وی با بیان اینکه در این دوره از انتخابات، فضای مجازی تاثیر خود را می‌گذارد، ادامه داد: مناظره کاندیداتورهای ریاست جمهوری، در فاصله زمانی کمی در گروه‌های مجازی انتشار یافته و به نقد گذاشته می‌شود و زمینه تحلیل و به نقد گذاشتن نظرات و مباحثه را میان طیف گسترده‌ای از افراد جامعه، فراهم می‌آورد.
وی خاطرنشان کرد: البته نباید آثار منفی فضای مجازی را نادیده گرفت و لازم به یادآوری است که فضای مجازی توسط ستاد انتخابات، پلیس فتا و دستگاه قضایی رسد می‌شود.
رئیس ستاد انتخابات خراسان‌شمالی با مهم خواندن نقش فضای مجازی در نتیجه انتخابات، تصریح کرد: طرفداران کاندیداها باید پایبندی به قانون را اساس کار قرار داده و خود را متعهد به رعایت اخلاق در فضای مجازی بدانند.
ایرانی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه از نظر امنیتی هیچ مشکلی در کشور و در خراسان‌شمالی وجود ندارد و مورد خاصی گزارش نشده است، اظهار کرد: شرایط خوبی از نظر امنیتی حکم فرماست و طبق قانون، فعالیت‌های انتخاباتی در سطح خراسان‌شمالی همزمان با سراسر کشور آغاز شده است.
وی گفت: در راستای فعالیت‌های انتخاباتی به رسانه‌ها توصیه می‌شود که با رعایت اخلاق، قانون و عرف جامعه از اهانت و ایجاد دو دستگی بپرهیزند و با انتشار اخبار امیدبخش، سعی در حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای داشته باشند.
captcha