بانک جامع اطلاعات قرآنیان مازندران تشکیل شود
کد خبر: 3593345
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۵

بانک جامع اطلاعات قرآنیان مازندران تشکیل شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر عامل اتحادیه موسسات قرانی-مردمی مازندران، گفت: لازم است تا با تهیه بانک جامع، اطلاعات همه فعالین قرآنی استان را جمع‌آوری و با ارائه شناسنامه به فعالین قرآنی گامی مهم در توسعه فعالیت‌های قرآنی استان برداریم.

سورج چراغوند، مدیر عامل اتحادیه موسسات قرانی-مردمی مازندران در گقت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران با اشاره به ظرفیت موسسات قرآنی در نشر فرهنگ اسلامی گفت: مازندران 800 موسسه و خانه قرآن دارد و این موسسات ظرفیت خوبی برای نشر فر هنگ قرآنی و سبک زندگی اسلامی است.
وی با اشاره به اهمیت آموزش روخوانی و روانخوانی به آحاد جامعه، افزود: مرحله بعد از آموزش  استفاده کاربردی از مفاهیم قرآنی است و چنانچه مربیان قرآنی نتوانند رفتار قرآن آموزان را به الگوهای دینی و رفتار عملی ائمه نزدیک کنند در حقیقت نتوانسته‌اند به اهداف آموزش قرآنی برسند.
مدیر عامل اتحادیه موسسات قرانی-مردمی مازندران با بیان اینکه بسیاری از خانواده‌ها از مهارت‌های لازم در ارتباطات خانوادگی و اجتماعی بهره لازم را ندارند، تصریح کرد: هدف از همه دستوراتی که در آیات و روایات امده و در کلاس‌های اموزش مطرح می‌شود د درک درست از کلام الهی و اولیا خدا است تا جامعه با التزام عملی به آن بتواند خود را از روش‌های غلط زندگی  دور و یک انسان عالم عامل به سیره انبیا و اولیا شود.
وی با بیان اینکه رویکرد اتحادیه موسسات قرآنی –مردمی رشد عدالتمند  همه موسسات است، افزود: این اتحادیه بر خود فرض می‌داند تا با راه‌کارهایی من جمله؛ ارائه آموزش‌های لازم برای توانمند کردن مدیران موسسات، آموزش چگونگی بهره‌گیری مدیران از ظرفیت‌ها و امکانات موجود در جامعه و دستگاه‌ها و... در راستای ارتقای موسسات گام بردارد.
چراغوند با بیان اینکه امسال  سال، اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده است،  اظهار کرد: لازم است از ظرفیت دستگاه‌های فرهنگی و استانداری در استقلال اقتصادی موسسات کمک بگیریم و  موسسات قرآنی با ارائه خدمات به دستگاه‌ها در حوزه قرآن از امتیازهایی، بهره‌مند شوند.
وی افزود:  هر چند اداره کل فرهنگ و ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی مازندران آماری از موسسات دارند اما لازم است تا با تهیه بانک جامع، اطلاعات همه فعالین قرآنی  استان  را جمع‌آوری و با ارائه شناسنامه به فعالین قرآنی گامی مهم در توسعه فعالیت‌های قرآنی استان برداریم.
مدیر عامل اتحادیه موسسات قرانی-مردمی مازندران با تاکید بر اینکه  باید در توسعه قرآن منیت‌ها را حذف کنیم، عنوان کرد: هر برنامه و  اقدامی که بتواند مردم را با قرآن بیشتر مانوس کند و کلام الهی را از مهجوریت خارج و سبب رشد  فرهنگ قرآنی در جامعه شود  مورد حمایت اتحادیه است و در این راستا از نظر این اتحادیه مانعی در اصل ادغام وجود ندارد.
وی افزود: اولین نشست توسعه شورای قرآن استان مازندران در سال 96 هفته اول اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد و امیدواریم همه دلسوزان در کنار هم قرار گیرند و با همدلی و همزبانی عقب ماندگی‌ها قرآنی سال‌های گذشته را جبران کنند.
بانک جامع اطلاعات قرآنیان مازندران تشکیل شود
بانک جامع اطلاعات قرآنیان مازندران تشکیل شود


captcha