دومین گردهمایی اساتید و قاریان قرآن مشهد برگزار می‌شود
کد خبر: 3593370
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹
همزمان با روز معلم؛

دومین گردهمایی اساتید و قاریان قرآن مشهد برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: دومین گردهمایی اساتید و قاریان قرآن کریم همزمان با روز بزرگداشت مقام معلم به همراه تجلیل از اساتید و معلمان قرآنی به همت مؤسسه فرهنگی ـ قرآن و عترت فاطر مشهد برگزار می‌شود.

سعید بیژنی، قاری و مدرس قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، دومین گردهمایی اساتید و قاریان قرآن کریم همزمان با روز بزرگداشت مقام معلم به همراه تجلیل از اساتید و معلمان قرآنی در مشهد برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: با توجه به فرار رسیدن روز معلم و اینکه بخش عمده‌ای از اساتید و معلمان حوزه قرآن سال‌هاست  که با دو رویکرد  پرورش شاگرد و جلسه‌داری به فعالیت مشغول هستند، روز معلم را بهانه مناسبی برای برگزاری این گردهمایی و تجلیل از سال‌ها زحمت و تلاش آن‌ها دیدیم.
این مدرس قرآن عنوان کرد: از طرفی اواخر سال 1394 اولین گردهمایی را با عنوان تقدیر از قاریان دهه 60 برگزار کردیم و در همین راستا امسال نیز در قالب این گردهمایی نشست صمیمانه‌ای را با حضور تلاش‌گران عرصه آموزش قرآن در نظر گرفته‌ایم.
بیژنی افزود: کسانی که دراین مراسم مورد تجلیل و تقدیر قرار می‌گیرند سال‌هاست که در امر جلسه‌داری و شاگردپروری بدون چشم‌داشت و دیده شدن به فعالیت مشغول هستند و بیشتر فعالان قرآنی امروز که شاهد درخشش آنها در عرصه‌های قرآنی هستیم دست‌پرورده، ثمره و خروجی تلاش این معلمان بی‌ادعای قرآن هستند.
این مدرس قرآن بیان کرد: از جمله اساتیدی که در این مراسم از سال‌ها زحمت و تلاش آنان در عرصه آموزش قرآن و شاگردپروری تجلیل خواهد شد شامل احمدآبادی، داوود خلوصی، سیدعبدالرضا معینی، حسن‌دخت مشهدی، مجید افخم‌الشعرا، مجتبی سادات‌فاطمی، سعید بیژنی، کاظم گرامی، مرحوم کاظم حسن‌زاده، محمود بیژنی، مرتضی سادات فاطمی، محمدکاظم محمدزاده، هاشم روغنی و ... می شوند.
وی با اشاره به بخشی از برنامه‌های این گردهمایی تشریح کرد: دو استاد قرآن از تهران محمد عباسی، قاری بین‌المللی و علی‌اکبر حنیفی، پیشکسوت قرآن که حکم معلمی و مدرسی قرآن را هم دارند به عنوان مهمان در این گردهمایی حضور خواهند یافت.
این قاری قرآن در توضیح جزئیات بیشتر این گردهمایی اظهار کرد: تجلیل و اهداء هدیه و تقدیرنامه با امضا شورای عالی قرآن ، تلاوت هاشم روغنی و سیدجواد حسینی، قاریان بین‌المللی، سخنرانی اساتید برجسته و بین‌المللی، قرعه‌کشی و ... از دیگر این برنامه‌ها به شمار می‌رود.
وی با بیان اینکه این گردهمایی در راستای اهداف ترویجی مؤسسه فرهنگی ـ قرآن و عترت فاطر و به همت این مؤسسه برگزار می‌شود، ابراز کرد: تمام هزینه‌های این گردهمایی به شکل شخصی تأمین می شود.
یادآور می‌شود، دومین گردهمایی اساتید و قاریان قرآن کریم همزمان با روز بزرگداشت مقام معلم به همراه تجلیل از اساتید و معلمان قرآنی مشهد 12 اردیبهشت ماه همزمان با اقامه نماز مغرب و عشاء در حسینیه خیاط‌ها به آدرس میدان شهداء، کوچه باغ عنبر برگزار می‌شود. 
captcha