حمایت از روشندلان قرآنی محدود به سازمان‌های مردم‌نهاد است
کد خبر: 3593385
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۸
حافظ روشندل پاکستانی:

حمایت از روشندلان قرآنی محدود به سازمان‌های مردم‌نهاد است

گروه بین‌الملل: «خالد محمود»، حافظ روشندل پاکستانی، با تأکید بر ضرورت حمایت دولت و حکومت پاکستان از جامعه قرآنی این کشور تصریح کرد: شغلی برای امرار معاش زندگی ندارم و حمایت از قشر قرآنی روشندل در پاکستان محدود به یک یا دو سازمان مردم‌نهاد است.


شغلی برای امرار معاش ندارم؛ ضرورت حمایت از جامعه قرآنی / در حال تکمیل

«خالد محمود»، حافظ روشندل 34 از پاکستان، در دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم روشندلان جهان اسلام که در مصلی امام خمینی(ره) تهران برگزار شد، شرکت کرده و با دیگر متسابقان روشندل در رشته حفظ کل به رقابت پرداخت.
این حافظ روشندل، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این مطلب که زندگی وی پس از یادگیری قرآن کریم دچار برخی تحولات بسیار مثبتی شده است، گفت: در زندگی هر فردی همواره سختی‌هایی وجود دارد و این ما هستیم که باید بر مشکلات فائق آییم. همچنین در کنار این‌ موارد گاهی هم اتفاقات بسیار خوش‌آیندی در زندگی هر انسانی رخ می‌دهد. من قبل از یادگیری قرآن کریم یک نابینا بودم و این موضوع هنوز هم به قوت خود باقی است؛ اما میان این دو تفاوت زیادی وجود دارد. زیرا اکنون احساس می‌کنم که قرآن دیدگان دیگری را برای تماشای جهان خلقت به من اهدا کرده است.
وی با اشاره به این موضوع که یادگیری قرآن را 20 سال پیش آغاز کرده است، افزود: هنگامی که برای اولین بار قرآن یاد می‌گرفتم، احساس بسیار زیبایی با تمام روح و روانم عجین شده بود. حس می‌کردم که زندگی من وارد مرحله جدیدی شده است. در ابتدای امر، اگرچه با برخی مسائل و مشکلات مواجه بودم، اما گوش دادن به صوت دلنشین قرآن انگیزه فراوانی را در من ایجاد می‌کرد.

خالد محمود، در رابطه با این موضوع که چگونه حافظ قرآن شده است، گفت: اگر چه از مدت‌ها پیش فراگیری قرآن را آغاز کرده بودم، اما این بیشتر تمرکز برای شیوه صحیح قرائت و ادای اصوات بود. پس از آن‌ که در این مرحله به سطح مطلوبی رسیدم، حفظ قرآن را نیز شروع کردم. در این مورد می‌توان گفت که طی مدت زمان 2 سال و نیم حافظ کل قرآن شدم.
وی تصریح کرد: تنها شیوه من در یادگیری و حفظ قرآن گوش دادن به تلاوت قاریان برجسته جهان اسلام بود. از الفبای بریل نیز استفاده نمی‌کردم. پس از شنیدن تلاوت این قاریان به تقلید از آن‌ها پرداخته و سعی می‌کردم آیات قرآن را با شکل صحیح تلفظ آن به خاطر بسپارم. البته استاد خاصی هم در این راه نداشتم.

این حافظ روشندل با تأکید بر ضرورت حمایت دولت و حکومت پاکستان از جامعه قرآنی این کشور تصریح کرد: شغلی برای امرار معاش زندگی ندارم و حمایت از قشر قرآنی روشندل در پاکستان محدود به یک یا دو سازمان مردم‌نهاد است. اما با وجود این موضوع برای تداوم فعالیت‌های قرآنی خود به کم و بیش اکتفا کرده و خداوند را شاکرم که من راه به این را هدایت کرده است.
خالد محمود، در خصوص سطح مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران، گفت: این مسابقات در سطح مطلوبی برگزار شد و از ایران به دلیل برگزاری مسابقات قرآنی ویژه روشندلان تشکر می‌کنیم. امیدوارم دیگر کشور‌های اسلامی نیز این را الگو قرار دهند. من برای اولین بار است که برای شرکت در مسابقات قرآنی به ایران می‌آیم، امیدوارم در آینده نیز مجدداً این فرصت را داشته باشم.

مرتضی کریمی

captcha