جلسات خانگی قرآن عامل صله ارحام، مودت و دوستی است
کد خبر: 3593386
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸
امام جمعه شیروان:

جلسات خانگی قرآن عامل صله ارحام، مودت و دوستی است

گروه فعالیت‌های قرآنی: امام‌جمعه شیروان، برگزاری جلسات خانگی قرآن را، عامل صله ارحام، مودت و دوستی توصیف کرد.

حجت‌الاسلام حسین کوثری، امام‌جمعه شیروان در گفت‌و گو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، اظهار کرد: جلسات خانگی قرآن کریم در منازل علاوه بر جمع کردن دوستان و فامیل در کنار قرآن‌کریم، عامل صله ارحام و قرآنی کردن سبک زندگی اجتماعی است.
وی با اشاره به اینکه متاسفانه امروز جلسات خانگی قرآن و جلسات توسل به اهل بیت(ع) نسبت به گذشته، کمرنگ‌تر شده است، ادامه داد: از دوستداران اهل بیت(ع) انتظار می‌رود که این جلسات را احیاء کنند.
وی خاطرنشان کرد: یکی از کارهای خوب و سبک و روش‌های حسنه‌ای که در سابق رونق داشت، جلسات خانگی قرآن در مکتب خانه‌ها بود و سواد داران قرآنی بدون دریافت مزد و چشم داشتی، به دیگران قرآن و روخوانی را آموزش می‌دادند.
امام جمعه شیروان اضافه کرد: به برکت همین جلسات قرآنی معمولا، فرزندان و نونهالان قبل از ورود به دبستان، سواد خواندن و نوشتن داشتند و با ورود به مدرسه اطلاعات خوبی را فرا می‌گرفتند که متاسفانه امروز آن مکتب خانه‌ها تعطیل و یا کم رونق شده‌اند.
حجت الاسلام کوثری با اشاره به نزدیک شدن به ایام ماه رمضان، این ماه را فرصت آشنایی با قرآن کریم ذکر کرد و ادامه داد: ماه رمضان ماه نزول و بهار تلاوت قرآن است لذا علاقمندان به قرآن کریم به فکر رونق جلسات قرآنی در این ایام باشند.
وی یکی از آفت‌های مهم زندگی امروز را، تجمل‌گرایی و چشم و هم چشم ذکر کرد و گفت: متاسفانه به دلیل تجملات زندگی و تدارک دیدن لوازم آنچنانی و لوکس، جایی برای پذیرایی از میهمان در منزل باقی نمی‌ماند و با توجه به زندگی‌های آپارتمان نشینی، فضایی برای پذیرایی از میهمان وجود ندارد.
امام جمعه شیروان با بیان اینکه میهمانی‌های قرآنی به سمت تعطیلی در پیش است، تصریح کرد: نهاد و تریبون‌های فرهنگی باید جلسات خانگی قرآنی را ترویج دهند و مردم را از برکات آن آگاه سازند تا در هر کوی و برزن از جامعه، نغمه ملکوتی قرآن کریم شنیده شود.
captcha