احتمال برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن ویژه بانوان روشندل
کد خبر: 3593422
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱
محسنی بندپی خبر داد:

احتمال برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن ویژه بانوان روشندل

گروه مسابقات: رئیس سازمان بهزیستی کشور از احتمال برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن ویژه بانوان روشندل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مراسم تجلیل از حافظان و قاریان شرکت‌کننده در دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن نابینایان که همزمان با سی و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در محل مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد صبح امروز چهارشنبه 6 اردیبهشت‌ماه، در محل سازمان بهزیستی کشور برگزار شد.

در ابتدای این مراسم بهرامی، نماینده جمهوری اسلامی ایران در رشته قرائت دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن نابینایان به تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید پرداخت و در ادامه نیز نماینده کشور الجزایر در رشته حفظ به ارائه محفوظات خود پرداخت که با استقبال حاضران در مراسم نیز روبرو شد.

احتمال برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن ویژه بانوان روشندل

همچنین، در ادامه برگزاری این همایش قرآنی و معنوی، نمایندگان و متسابقان برخی کشورها از جمله اردن،‌ پاکستان، لبنان، اندونزی و سوریه طی سخنان کوتاهی در حضور مسئولان سازمان بهزیستی و نیز مسئولان برگزاری دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن نابینایان به ارائه نقطه نظرات خود در این مورد پرداختند.

نماینده کشور اردن ضمن تقدیر و تشکر از مسئولان برگزاری مسابقات، از مسئولان خواست تا مسابقات در بیش از دو مرحله اجرا شود و در ادامه نیز از قرآن بریلی که به وی و دیگر متسابقان ارائه شد و حجم آن نیز نسبت به سایر قرآن‌های بریل بسیار کمتر بود تقدیر و تشکر کرد.

همچنین، در ادامه نماینده کشور پاکستان نیز ضمن تشکر از مسئولان برگزاری این مسابقات، از مسئولان اجرایی مسابقات درخواست کرد تا چنین مسابقاتی را در کشور پاکستان نیز برگزار کنند و در ادامه نیز برای تمامی ملت ایران آرزوی سرافرازی کرد.

در ادامه نیز نماینده کشور لبنان طی سخنانی ضمن تقدیر و تشکر فراوان از تمامی ایرانیان به ویژه مسئولان برگزاری مسابقات بین‌المللی نابینایان، بیان کرد: سال گذشته تمامی متسابقان در یک محل و مکان در کنار یکدیگر بودند که این خود باعث شده بود تا حس همدلی و همراهی خیلی خوبی در میان متسابقان برقرار باشد ولی امسال به دلیل کثرت جمعیت این اتفاق رخ نداد که امیدوارم در سال‌های آتی این امر دوباره مانند گذشته برقرار شود.

احتمال برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن ویژه بانوان روشندل

همچنین، در ادامه این همایش، نماینده کشور اندونزی در این مسابقات نیز ضمن تشکر از میزبانی جمهوری اسلامی ایران و مسئولان برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم نابینایان،‌ اظهار کرد: این مسابقات باعث شد تا ما مسلمانان به عنوان یک امت واحد در یک جا جمع شویم و حول دین و کتاب و پیامبر عظیم‌الشأنمان باشیم.

وی در پایان در رابطه با طرح سؤالات در این مسابقات نیز تصریح کرد: طرح سؤالات در مسابقات بین‌المللی قرآن نابینایان محدود بود که امیدواریم در این زمینه نیز سؤالات بیشتری برای متسابقان مطرح شود.

در ادامه این همایش، نماینده کشور سوریه در این مسابقات نیز طی سخنانی ضمن تشکر و تقدیر فراوان از میزبانی مردم شریف ایران و مسئولان برگزاری مسابقات، تصریح کرد: البته مشکل کوچکی که برای بنده پیش آمد این بود که از زمان پرواز خود اطلاع دقیقی نداشتم و زمانی به ایران رسیدم که همان روز مسابقه بود و این امر باعث شد تا کمی تمرکز خود را برای مسابقه از دست بدهم.

وی در پایان ضمن تشکر مجدد از مسئولان برگزاری مسابقات،‌ تصریح کرد: بنده تاکنون این حجم از کار دقیق را در کشورهای دیگر مشاهده نکرده‌ام و امیدوارم مسئولان مسابقات به کار خود در این زمینه وسعت بخشند.

احتمال برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن ویژه بانوان روشندل

همچنین، در ادامه این مراسم،‌ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی سیدمحمدی، ‌رئیس شورای سیاست‌گذاری دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم نابینایان طی سخنانی ضمن تبریک مبعث پیامبر اکرم(ص) و عرض خیر مقدم به همه نابینایان و متسابقانی که از کشورهای اسلامی در این مسابقات شرکت کرده اند،‌ اظهار کرد: خداوند متعال را شاکریم که به سازمان بهزیستی جمهوری اسلامی ایران توفیق داد تا ابتکار عمل را در برگزاری اولین دوره مسابقات نابینایان حافظ قرآن را در ایران انجام دهد.

‌رئیس شورای سیاست‌گذاری دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم نابینایان افزود: همانطور که همگی مستحضر هستید، سال گذشته که اولین دوره این مسابقات بود، ما کار را در یک رشته حفظ قرآن کریم آغاز کردیم و به حمد الهی توفیق داشتیم که امسال نیز رشته قرائت را به این مسابقات اضافه کردیم.

سیدمحمدی ادامه داد: سعی ما بر این است که هم در بعد کمی و هم در بعد کیفی به همین ترتیب کار را همه ساله توسعه دهیم. همچنین، تصمیم بر این است که امسال پس از مراجعه عزیزان با یک فاصله زمانی ارتباط با ایشان را برقرار داشته باشیم که بتوانیم برای سال‌های بعد به عمق کار بیشتر بپردازیم.

‌رئیس شورای سیاست‌گذاری دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم نابینایان در پایان از تمامی متسابقان درخواست کرد تا در بازگشت به کشور خود همچنین این ارتباط را حفظ کنند و به هر چه عمق بخشیدن به فعالیت‌های قرآنی در کشور خود بپردازند.

همچنین، در ادامه برگزاری این همایش نیز انوشیروان محسنی بندپی، رئیس سازمان بهزیستی کشور طی سخنانی ضمن عرض سلام و خیر مقدم و خوش‌آمدگویی خدمت متسابقانی که به ایران اسلامی سفر کرده‌اند با بیان اینکه امروز سازمان بهزیستی جمهوری اسلامی ایران میزبان شما عزیزان است، اظهار کرد: عید بزرگ مسلمانان جهان یعنی عید مبعث را نیز خدمت همه مسلمانان به ویژه شما میهمانان عزیز تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

وی در ادامه با بیان اینکه از معجزات و کرامات پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) همین معجزه جاودان و قرآن مجید است، تصریح کرد: قرآنی کتابی است که از جامعیت و ویژگی‌های ارزنده‌ای در ابعاد مختلف زندگی فردی، خانوادگی، فرهنگی و سیاسی برخوردار است.

احتمال برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن ویژه بانوان روشندل

رئیس سازمان بهزیستی کشور بیان کرد: قرآن مجید کتابی است که متعلق به همه عصرها و همه نسل‌ها و برای آحاد جامعه چه مسلمان و چه غیر مسلمان می‌تواند تمیز کننده و جدا کننده حق از باطل و صداقت در کردار و رفتار همه آحاد بشر باشد. کتابی که ما را توصیه به ایمان به خداوند یکتا، اعمال صالح، اعمال حق و بردباری و شکیبایی در همه ابعاد زندگی کرده است.

محسنی بندپی تصریح کرد: مشکل ما مسلمانان در این است که به دنبال راه حل‌هایی غیر از راه حل‌های فهم و درک قرآن برای مشکلات درون جامعه خود و جوامع دیگر کشورها هستیم. الحمدلله به برکت انقلاب اسلامی ایران و خون شهدا و رهبری امام راحل(ره) و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی، امروز فضای قرآنی و فهم و درک قرآنی در کشورمان روز به روز نهادینه‌تر و تبدیل به یک فرهنگ می‌شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: ما امسال همزمان با سی و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران، ‌شاهد برگزاری دومین دوره مسابقات حفظ و قرائت قرآن نابینایان جهان اسلام در ایران اسلامی بودیم و حضور شما در این دوره از مسابقات نشان‌دهنده این است که محدودیت‌های فیزیکی و جسمانی مانع از به ظهور رساندن استعدادهای خدایی در شما نخواهد بود.

وی در ادامه در رابطه با پیشنهاداتی که برخی از حضار در مراسم ارائه کردند نیز بیان کرد: اینکه برخی از عزیزان اشاره داشتند تا فضای بهتر و صمیمانه تری برای ایشان در ایران فراهم باشد، برای اینکه این عزیزان در یک مکان استانداردتر و بهتر حضورداشته باشند یقینا در سال آینده حتماً مدنظر ما قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه افزود: برای عزیزانی نیز که علاقه‌مند هستند و می‌خواهند به مشهد مقدس برای زیارت بارگام امام رضا(ع) سفر کنند، این آمادگی در سازمان بهزیستی وجود دارد که مقدمات و هماهنگی لازم برای این سفر را داشته باشد.

محسنی بندپی ضمن تشکر از همراهانی که عزیزان قاری و حافظ را در این مسابقات همراهی کردند، تصریح کرد: سعی فراوانی خواهیم داشت که مشکلاتی مانند رسیدن دعوت‌نامه‌ها به دست حافظان و قاریان حل شود و در آینده برای برگزاری مسابقات مکاتبات و ارتباطاتمان را در این زمینه زودتر آغاز خواهیم کرد تا عزیزان با آمادگی بیشتری بدون هیچ‌گونه نگرانی و استرس در مسابقات شرکت کنند.

احتمال برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن ویژه بانوان روشندل

وی در ادامه اظهار کرد: وظیفه خود می‌دانم تا از همه همکاران از جمله، آقایان سیدمحمدی، ‌رئیس شورای سیاست‌گذاری دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم نابینایان، سیف‌اللهی، دبیر مسابقات، روحی، مشاور فنی مسابقات و بهداد، همچنین، واحد فرهنگی و روابط عمومی سازمان، پشتیبانی و همه اصحاب رسانه و جراید برای هرچه بهتر برگزار کردن این مسابقات تقدیر و تشکر کنم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در ادامه سخنان خود همچنین، از واحد مالی و ذی‌حساب سازمان بهزیستی نیز که به موقع امکانات مالی را در اختیار برگزاری مسابقات قرار داد، نیز تقدیر و تشکر کرد.

محسنی بندپی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: تلاش ما این است که ان‌شاءالله در سال بعد نسبت به گسترش رشته‌ها و افرادی که در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم نابینایان شرکت می‌کنند اقدام کنیم. همچنین، اگر بررسی‌های اولیه ما نشان دهد که بانوان نابینایی هستند که می‌توانند در مسابقات شرکت کنند، نسبت به برگزاری این مسابقات ویژه بانوان نیز اقدام خواهیم کرد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در پایان ضمن تشکر و تقدیر از همه دست‌اندرکاران برگزاری دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم نابینایان اظهار امیدواری کرد تا عزیزان متسابق با سلامتی کامل و خاطره خوش ایران اسلامی را ترک کنند.

گزارش تصویری این خبر را اینجا ببینید.

captcha