مؤسسه برتر هفته از نگاه ایکنا
کد خبر: 3593429
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹
مؤسسه برتر/6

مؤسسه برتر هفته از نگاه ایکنا

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: خبرگزاری ایکنا در نظر دارد که در پایان هر هفته مؤسسه و خانه قرآنی که ارتباط خبری خوبی با این خبرگزاری دارد با عنوان مؤسسه برتر معرفی کند که این هفته به معرفی مؤسسه‌ای قرآنی در استان خراسان رضوی می‌پردازیم.

خبرگزاری ایکنا در نظر دارد در پایان هر هفته یک مؤسسه قرآنی را به عنوان «مؤسسه برتر هفته» معرفی کند و این موضوع با هدف قدردانی از مؤسسات به جهت همکاری با ایکنا و ارتباط خبری قوی با سرویس مؤسسات قرآنی مردم‌‌نهاد انجام می‌گیرد. بنابر این ایکنا از تمامی مؤسسات قرآنی و خانه‌های قرآن روستایی دعوت می‌کند تا برای بهتر دیده شدن مؤسسه و پیشبرد اهدافشان با این خبرگزاری ارتباط قوی‌تری را برقرار کنند.
مؤسسه تدبر در قرآن و سیره مشهد اولین مؤسسه‌ای بود که به عنوان مؤسسه برتر هفته به معرفی آن پرداختیم.
دومین مؤسسه‌ای که به عنوان مؤسسه برتر هفته معرف شد، «جامعة‌القرآن الکریم» بود.
و سومین مؤسسه‌ای که به معرفی آن به‌ عنوان مؤسسه برتر هفته پرداختیم، مؤسسه قرآن و عترت امام رضا(ع) اهواز بود.
چهارمین مؤسسه برتر هفته مؤسسه قرآنی ـ فرهنگی معجزه جاوید بود که به معرفی آن پرداختیم.
پنجمین مؤسسه برتر هفته، مؤسسه فرهنگی قرآنی بین الحرمین شاهرود بود که به معرفی آن پرداختیم.
مؤسسه برتر هفته از نگاه ایکنا
این بار به سراغ مؤسسه تخصصی قرآنی «صراط» رفتیم و با فعالیت‌های آن آشنا می‌شویم.
مؤسسه تخصصی قرآنی صراط در سال 1386 با هدف ایجاد مرکز پاسخ‌گویی به نیازهای دوست‌داران قرآن و با حضور اساتید به نام کشوری همچون حامد شاکر‌نژاد با مدیریت حسین مقدم‌کیا در مشهد تأسیس شد.
پس از مطالعات وسیع، نیازسنجی‌های متعدد و مخاطب‌شناسی‌های صورت گرفته، مؤسسه صراط با شعار «صراط یاور قرآنیان» به عرصه‌های مختلف قرآنی ورود پیدا کرد که حاصل آن راه‌اندازی آموزشگاه تخصصی قرآن‌ کریم صراط، فروشگاه صراط، تولید مجموعه ملکوت، تولید نرم‌افزارهای آموزشی ـ قرآنی آوای وحی و نوای ایرانی، برگزاری نمایشگاه‌های قرآنی در سطوح بین‌المللی، کشوری و استانی، راه‌اندازی سایت‌های صراط تلاوت و صراط، تولید لوح‌های فشرده تلاوت‌های مجلسی حامد شاکرنژاد و ده‌ها فعالیت دیگر کرده است.
این مؤسسه در عرصه‌های مختلف مانند آموزشی، تبلیغی و ترویجی، پژوهشی مشغول فعالیت است. مؤسسه صراط با توجه به 3 اصل: الف) راهبردی کلان نظام جمهوری اسلامی که در منویات مقام معظم رهبری در حوزه قرآنی متبلور شده است. ب) نیاز مخاطبین، ت) ظرفیت و توانایی‌های تخصصی و امکانات مؤسسه، سطوح فعالیت خود را در سه بخش بین‌المللی، کشوری و استانی و با مرکزیت پایتخت معنوی ایران ترسیم و با توجه به عرصه‌های فوق فعالیت‌های کم‌نظیر و در بعضی موارد بی‌نظیری را انجام داده است.
در ادامه به پاره‌ای از فعالیت‌های مؤسسه تخصصی قرآنی صراط اشاره می‌شود. برگزار‌کننده طرح ملی تلاوت‌(کشف و پرورش استعدادهای قرآنی 8 تا 14 سال ) در 17 استان کشور، برگزار‌کننده دوره‌های تخصصی فنون تلاوت و حفظ قرآن‌ کریم، برگزار‌کننده اولین همایش بانوان حافظ قرآن مشهد، برگزاری تمامی مراحل و رده‌های سنی مسابقات سراسری اوقاف در استان خراسان، مؤسسه برتر سال 1391 در استان خراسان رضوی، تولید 53 حلقه لوح فشرده از قاریان برجسته مصری با نام ملکوت و غیره از جمله این موارد است. گفتنی است؛ مؤسسه تخصصی قرآنی صراط در استان خراسان رضوی، شهرستان مشهد، سناباد، سه راه ادبیات، بین چهارراه پل خاکی و شهید اسدالله‌زاده 8، پلاک 21 واقع شده است و شماره تماس این مرکز 38489795 است.
مطالب مرتبط
captcha