شعار مسابقات یادآور فرمان وحدت‌آفرین قرآن است
کد خبر: 3593463
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱
داور بحرینی در بخش بانوان:

شعار مسابقات یادآور فرمان وحدت‌آفرین قرآن است

گروه بین‌الملل: شعاری که مسئولان ایرانی برای برپایی بزرگترین رویداد قرآنی این کشور برگزیده‌اند، اشاره مستقیم به فرمان وحدت‌آفرین قرآن در آیه «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا..: و همگى به ريسمان خدا چنگ زنيد و پراكنده نشوید..» دارد.

شعار مسابقات یادآور حکم وحدت‌آفرین قرآن است
«ایمان علی حاجی غلوم»، از بحرین، داور وقف و ابتداء در نخستین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان در ایران، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) تصریح کرد: از کشور بحرین به‌عنوان داور در این دوره مسابقات قرآن ایران دعوت شدم.
وی افزود: من در حال حاضر مسئول بخش حفظ مجمع قرآن بانوان در بحرین، ناظر مرکز قرآنی امام صادق(ع) در بخش تحفیظ و نیز ناظر بخش بانوان مکتب القرآن بحرین هستم. علاوه بر این در مسابقات مختلف بانوان در سطوح محلی، استانی و کشوری تجربه قضاوت و داوری دارم و به‌عنوان خادم‌القرآن در برنامه‌های مختلف قرآنی کشور حضور یافته‌ام. 
وی با بیان اینکه مسابقات بین‌المللی قرآن ایران در سطحی عالی برگزار می‌شود، گفت: این مسابقات در مقایسه با مسابقات بین‌المللی بحرین از لحاظ اجرایی و کیفیت، بسیار متفاوت و ممتاز است. مسئولان ایرانی از ابتدای مسابقات چه در مرحله استقبال در فرودگاه چه اسکان و پذیرایی و چه مدیریت در برنامه‌ریزی برای پنج بخش همزمان رقابت‌های بین‌المللی در تهران، سنگ تمام گذاشته‌اند و گمان می‌کنم هدف اصلی مدیران از برپایی این رقابت‌ها به‌طور کامل محقق شده باشد.
این فعال قرآنی بحرین در ادامه با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات قرآن روشندلان برای دومین سال پیاپی و نیز برپایی مسابقات بین‌المللی قرآن ویژه بانوان در ایران ابتکاری قابل تحسین و مبارک است، افزود: ایران با برپایی این رقابت‌ها وارد عرصه‌ جدیدی از فعالیت‌های بین‌المللی شده و امیدوارم که این رقابت‌ها همه ساله ادامه داشته باشد. 
ایمان علی حاجی غلوم، همچنین در پاسخ به سؤال ایکنا مبنی بر اینکه فعالیت‌های قرآنی در کشور بحرین از چه سطح کیفی برخوردار است، گفت: شکر خدا جنبش قرآنی در این کشور مستمر و پابرجا است. ما در سطوح مختلف محلی(مراکز و مؤسسات)، استانی، کشوری و بین‌المللی شاهد مسابقات متعدد قرآنی هستیم و علاوه بر اینکه مراکز دولتی برنامه‌های خاص قرآنی دارند، مؤسسات مردمی و غیر انتفاعی زیادی نیز وجود دارند که بدون حمایت‌های دولتی، به آموزش حفظ و قرائت قرآن می‌پردازند و با استقبال خوب مردمی مواجه هستند.
وی نقش شیعیان در عرصه فعالیت‌های قرآنی این کشور را ستودنی ارزیابی کرد و گفت: شیعیان با حضور پررنگ در برنامه‌های مختلف قرآنی همواره مؤید این فعالیت‌ها بوده و ما قاریان و حافظان زیادی از شیعیان این کشور را می‌بینیم که به‌‌‌عنوان فعال قرآنی، استاد و داور برای حضور در محافل بین‌المللی دعوت می‌شوند و در خارج از کشور بسیار فعال و پویا هستند. 
این داور قرآنی با اشاره به شعار مسابقات بین‌المللی قرآن ایران(یک کتاب، یک امت) تصریح کرد: شعاری که مسئولان ایرانی برای برپایی بزرگترین رویداد قرآنی این کشور برگزیده‌اند، اشاره مستقیم به فرمان وحدت‌آفرین قرآن در آیه «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا..: و همگى به ريسمان خدا چنگ زنيد و پراكنده نشوید..»(103/آل عمران) دارد. این شعار پیامی ارزشمند بوده و دارای مفهومی عمیق و عالی است. خداوند متعال در این آیه همه را به تمسک جستن به قرآن فراخوانده و ما مسلمانان که همگی خدای واحد، یک پیغمبر و یک کتاب آسمانی داریم، باید با عمل به دستورات قرآنی نشان دهیم که امت اسلام زیر پرچم قرآن همواره متحد بوده و اجازه نمی‌دهد اختلافات جزئی در برخی فروع دین، جمع ما را متفرق و پراکنده کند.      
captcha