دعوت هم‌زمان من و خواهرم به مسابقات ایران از برکت قرآن است
کد خبر: 3593491
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹
نماینده اوگاندا در رشته حفظ:

دعوت هم‌زمان من و خواهرم به مسابقات ایران از برکت قرآن است

گروه بین‌الملل: عاشق قرآن هستم و قرآن تنها دارایی ارزشمند زندگی من است که به من عزت داده و به آن افتخار می‌کنم؛ همچنین دعوت هم‌زمان من و خواهرم به مسابقات بین‌المللی ایران از برکت قرآن کریم است.

دعوت هم‌زمان من و خواهرم به مسابقات ایران از برکت قرآن است
«یوسف» و «فاطمه موبیرو»، حافظان 22 ساله و 18 ساله اوگاندایی که در سی‌و‌چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن ایران و نخستین دوره رقابت‌های قرآنی بانوان جهان اسلام حضور یافته‌اند، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، اظهار کردند: سه برادر و دو خواهر هستیم و الحمدلله هر پنج نفر حافظ کل قرآن بوده و حفظ قرآن را در هفت سالگی شروع کرده‌ایم که در مدت یک سال و نیم موفق به حفظ کل قرآن شدیم.
یوسف موبیرو که در مرحله نهایی اجرای خوبی داشت، افزود: والدینم اولین مشوقان ما بودند و ما را به مدرسه حفظ فرستادند که در مدت یک سال و نیم قرآن را حفظ کردیم و سپس برای یادگیری مفاهیم و تفسیر به کلاس‌های خصوصی آموزش قرآن رفتیم.
حافظ اوگاندایی روش آموزش حفظ در این مدرسه را سنتی عنوان کرد، بدین صورت که استاد هر آیه‌ای را قرائت می‌کند، تمام شاگردان بعد از او تکرار می‌کنند. 
وی گفت: به همراه همه خواهر و برادرانم هر روز دو جزء قرآن را مرور می‌کنیم تا آیات را فراموش نکنیم.
یوسف، قرآن را تنها افتخار زندگی خود معرفی و تأکید کرد: عاشق قرآن هستم و قرآن تنها دارایی ارزشمند زندگی من است که به من عزت داده و به آن افتخار می‌کنم.
یوسف سه سال پیش در مسابقات بین‌المللی سودان موفق به کسب رتبه سوم شده است و مسابقات ایران را بسیار پربارتر توصیف کرد و گفت: حضور مردم و استقبال باشکوه آن‌ها در این مسابقات بسیار جالب بود، در کشورهای دیگر مردم استقبال زیادی از مسابقات نمی‌کنند ولی اینجا متوجه شدم نه تنها دولت اسلامی ایران حامی قرآن است بلکه مردم بسیار علاقمند به قرآن هستند.
یوسف بهترین خاطره خود را از مسابقات نیز حضور پرشور مردم ایران توصیف کرد و افزود: در کشورهای دیگر حضور مردم کم‌رنگ‌تر است و در ایران اهتمام مردم برای شرکت در مسابقات بسیار قابل تحسین است.
وی به تأثیر برگزاری این مسابقات نیز اشاره و تصریح کرد: در اینجا قاریان و حافظان کشورهای مختلف با آداب و رسوم یکدیگر آشنا شده و ارتباط صمیمانه‌ای با یکدیگر برقرار می‌کنند که همین به نزدیک شدن دل‌های مسلمانان کمک می‌کند و با آشنایی با شیعیان متوجه می‌شویم که هیج تفاوتی در اعتقادات و اعمال مذهبی ما وجود ندارد و اگر ارتباطی میان مسلمانان وجود نداشته باشد آن‌ها هرگز نمی‌توانند به اتحاد برسند.
یوسف مونیرو در خصوص حمایت دولت اوگاندا از فعالیت‌های قرآنی گفت: دولت اوگاندا غیر اسلامی است و اهمیتی به فعالیت‌های قرآنی نمی‌دهد اما با برگزاری مسابقات و سایر برنامه‌های قرآنی مخالفت نمی‌کند و مسلمانان در این زمینه کاملا آزادی دارند.
این حافظ قرآن اهل اوگاندا پیام خود به کشورهای اسلامی را الگو قرار دادن ایران به عنوان یک کشور اسلامی و قرآنی دانست و تأکید کرد: همه کشورهای اسلامی باید از عشق و علاقمندی مردم ایران به قرآن الگو بگیرند و برای ترویج قرآن اهتمام بیشتری داشته باشند.
captcha