از جذبه شورانگیز تلاوت‌ها برای استماع تا هنر ایجاد انس با قرآن
کد خبر: 3593508
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷
در حاشیه سی و چهارمین دوره مسابقات قرآن/

از جذبه شورانگیز تلاوت‌ها برای استماع تا هنر ایجاد انس با قرآن

گروه مسابقات: مسابقات بین‌المللی قرآن کشورمان هر ساله با حضور تمامی اقشار مردم در تمامی گروه‌های سنی به منظور آشنایی

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، سی و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در حالی از 30 فروردین‌ماه تا ششم اردیبهشت‌ماه در شبستان اصلی مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد که در بخش‌های نخستین دوره مسابقات بین‌المللی بانوان، پنجمین دوره مسابقات دانش‌آموزان جهان اسلام و مسابقات بین‌المللی قرآن روشندلان برپا شد که در بخش دانش‌آموزان دختر و بانوان در رواق شرقی مصلی همراه بود.
از جذبه شورانگیز تلاوت‌ها برای استماع تا هنر ایجاد انس با قرآن
حضور حاضران و بازدیدکنندگان از تمامی مقاطع سنی بانوان و آقایان در این مسابقات مثل هر ساله به رونق این مسابقات افزود و حکایت از علاقه زیاد مردم به کلام الهی است که با وجود فرزندان کوچک در گرما و وضع جو آب و هوایی و باد و باران شدید، همراه با خانواده و بعضا به اتفاق دوستانشان و یا به صورت گروهی برای نشان دادن ارادتشان به قرآن در این محفل قرآنی شرکت کردند.
علی لندلانی، که به اتفاق همسر و دو فرزندش در مسابقات آمده است و از طریق اطلاع‌رسانی جلسات قرآنی در این مسابقات حضور پیدا کرده است، اظهار می‌کند: برای نخستین بار است که به دلیل پسرم که از قاریان قرآن است برای استماع تلاوت ها در سالن مسابقات حاضر شده‌ایم.
از جذبه شورانگیز تلاوت‌ها برای استماع تا هنر ایجاد انس با قرآن
وی با اشاره به شور و هیجان هنگامی که تلاوت را به صورت زنده از سالن مسابقات می‌شنوند، بیان می‌کند: پسرم دوره‌های قرائت را نزد اساتیدی چون حسن ربیعیان، بهروز یاریگل و اشرفی در حال طی کردن است.
وی با اشاره به ارادت و علاقه خاصی که به قرآن دارد، تصریح می‌کند: از نمایشگاه جانبی مسابقات نیز بازدید کردیم، تبلیغات نمایشگاه نیز تا حدودی مطلوب بود.
از جذبه شورانگیز تلاوت‌ها برای استماع تا هنر ایجاد انس با قرآن
علی مجدم از حافظان مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) شعبه آبادان است که به همراه گروهی از دوستانش برای قرارگیری در فضای مسابقات حضور پیدا کرده‌ است و می‌گوید: به منظور ایجاد روحیه و تشویق و از سوی دیگر آشنایی با سطح مسابقات و متسابقان از نزدیک و شنیدن تلاوت‌ها و اجرای حفاظ به مسابقات آمده‌ایم.
حدیثه سلیمانی که به همراه همسر و فرزند نوزادش به اشتیاق شنیدن تلاوت قرآن در سالن مسابقات حضور پیدا کرده است، می‌گوید: چندین سال است که به صورت متوالی در مسابقات حضور پیدا کرده‌ام اما احساس می‌کنم که تبلیغات و اطلاع‌رسانی مسابقات مثل دوره‌های گذشته نبوده است به طوری که تعداد حاضران در سالن گواه این مطلب است.
از جذبه شورانگیز تلاوت‌ها برای استماع تا هنر ایجاد انس با قرآن
وی که دانشجویان دوره دکترای علوم قرآن و حدیث است، اظهار می‌کند: سال گذشته حضور مردم خیلی پرشورتر بوده است حتی استقبال از نمایشگاه جانبی نیز بیشتر بوده است.
سلیمانی با اشاره به اینکه علاقه‌مند به حضور در مجالس قرآنی است، عنوان می‌کند: حضور در مسابقات بهترین راه برای ایجاد انگیزه به همسن و سالان است چون خوبی مسابقات امسال برپایی 5 رشته است که حتی در بخش دانش‌آموزان نیز مسابقات قرآن برگزار می‌شود.
یکی دیگر از حاضران در سالن که از کارکنان وظیفه نیروهای ارتش بود، که به اتفاق دوستان همخدمتی‌اش در این مسابقات شرکت کرده است ، اضافه می‌کند: از آرزوهایش دیدن مسابقات از نزدیک بوده است که بالاخره امسال توانستم طی برنامه‌ای که از سوی دارالقرآن یگانمان گذاشته شده بود شاهد شنیدن این تلاوت‌های زیبا باشم.
زهرا بنازاده که به اتفاق خانواده‌اش برای نخستین بار در این مسابقات حضور دارد، زمینه‌ آشنایی‌اش با مسابقات را از طریق اطلاع‌رسانی رسانه ملی می‌داند و ادامه می‌دهد: حالت معنوی که در این محافل وجود دارد در ذهن فرزندان اثرگذاری بیشتری دارد چون فضای متفاوت نورانی در این محافل حاکم است.
از جذبه شورانگیز تلاوت‌ها برای استماع تا هنر ایجاد انس با قرآن
سروان مصطفی تاچ، از علاقه‌مندان به مباحث قرائت و حفظ قرآن کریم است که برای چندمین سال متوالیست در این مسابقات حضور دارد، اظهار می‌کند: برپایی مسابقات در ایامی نزدیک به تعطیلات چند روزه در انتهای هفته به نظرم از استقبال علاقه‌مندان واقعی به مسابقات کاسته است و اطلاع‌رسانی نیز به نظرم کمتر بوده است.
وی که در دارالقرآن ارتش جمهوری اسلامی ایران فعالیت می‌کند، می گوید: خوب است که خانواده‌ها به همراه فرزندانشان در این مراسم حضور پیدا کنند چون حضور در این محافل و شنیدن تلاوت‌ها در ایجاد علاقه در فرزندان مؤثر است.
اصغر فانی‌زاده از دانش‌آموزان پایه هشتم است که به همراه مدرسه به عنوان حاضران در سالن برای دیدن رقابت‌های دانش‌آموزان همسالان خودش از جهان در مسابقات حضور دارد، در خصوص علت حضورش اظهار می‌کند: هنگامی که از سوی مدرسه اعلام شد می‌خواهیم در این مسابقات حضور داشته باشیم با خوشحالی رضایت‌نامه‌ام را از والدین گرفتم تا بتوانم در این مراسم باشم.
وی با اشاره به احساس خوشایندش، می‌افزاید: هنگامی که تلاوت آقای «حسینی‌پور» نماینده کشورمان را شنیدم و دیدم یکی از هم سن و سالانم توانسته در سطح قرآن به اندازه‌ای پیشرفت کند که خود را به سطوح بین‌المللی برساند خیلی برایم خوشایند بود.
یادآور می‌شود، سی و چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در بخش آقایان، اولین دوره مسابقات بانوان، دومین دوره مسابقات قرآن روشندلان و دانش آموزان تا ششم اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد. همچنین مسابقات طلاب نیز در شهر قم برپا شد.
captcha