رشد هزار درصدی اسلام‌هراسی در آمریکا
کد خبر: 3593544
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۸
ایندیپندنت گزارش داد:

رشد هزار درصدی اسلام‌هراسی در آمریکا

گروه بین‌الملل: روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» نوشت: از زمانیکه دونالد ترامپ، ریاست جمهوری آمریکا را دست گرفته تعداد حوادث ناشی از اسلام‌هراسی 1000 درصد افزایش یافته است.

افزایش هزار درصدی اسلام‌هراسی در آمریکا
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از روزنامه «ایندیپندنت»، تعداد حوادث ناشی از اسلام‌هراسی در آمریکا که از سوی مأموران و کارکنان اداره گمرک و حفاظت مرزی این کشور ایجاد شده، حدود 1000 درصد در دوران ریاست‌جمهوری ترامپ افزایش یافته است.
فرودگاه‌های بین‌المللی آمریکا زیرمجموعه اداره گمرک و حفاظت مرزی این کشور هستند که بعد از دستورات ترامپ مبنی بر ممنوعیت ورود اتباع برخی کشورهای اسلامی، صحنه تبعیض و خشونت علیه مهاجران مسلمان شدند.
شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی با اعلام آمار افزایش اسلام‌هراسی، گفت: آمار جمع‌آوری شده از شعب مختلف ما در سراسر آمریکا نشان می‌دهد که مواردی که در آن‌ها مأموران و کارکنان اداره گمرک و حفاظت مرزی اقدام به پرونده‌سازی علیه مسلمانان کرده‌اند، در سه ماهه اول امسال افزایش چشمگیری داشته است.
کوری سیلر، مدیر نظارت بر اسلام‌هراسی شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی گفت: تبعیض علیه مسلمانان از سوی مأموران فرودگاه‌ها و ادارات مرزی مسئله جدیدی نیست اما به هر حال تاکنون به این میزان نیز نبوده است.
وی افزود: ما معتقدیم که دستورات اجرایی ترامپ برای منع اتباع 6 کشور اسلامی از ورود به آمریکا، ارتباط مستقیمی با افزایش اسلام‌هراسی دارد.
captcha