برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران
کد خبر: 3593578
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲
کریمی خبر داد:

برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران

گروه مسابقات: رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پروش‌های شهرستان‌های استان تهران از برگزاری مرحله استانی سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با حضور بیش از سه هزار و 200 دانش‌آموز و فرهنگیان از 9 تا 11 اردیبهشت‌ماه در شهریار خبر داد.

علی کریمی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پروش‌های شهرستان‌های استان تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در خصوص مسابقات پیش‌رو، اظهار کرد: مرحله استانی سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، با حضور بیش از سه هزار و 200 دانش‌آموز و فرهنگیان منتخب شهرستان‌های استان تهران برگزار می‌شود.
وی با اشاره به اینکه رقابت‌های فوق طی سه روز برپا خواهد شد، عنوان کرد: این رقابت‌ها از شنبه، 9 اردیبهشت‌ماه با حضور دانش‌آموزان دختر آغاز می‌شود و در ادامه رقابت‌های پسران طی 10 اردیبهشت‌ماه به استثنای حفظ ویژه و عمومی و دوشنبه، 11 اردیبهشت‌ماه نیز رقابت‌های فرهنگیان بانو و آقا و نیز بخش دانش‌آموزان حفظ ویژه و عمومی برپا خواهد شد.
کریمی ضمن اشاره به اینکه مسابقات در 15 رشته متنوع قرآنی برگزار می‌شود، بیان کرد: این رشته‌ها شامل حفظ عمومی، قرائت، تفسیر قرآن، مداحی، اذان، احکام، انشای‌ نماز، صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه، هم‌خوانی قرآن و تواشیح و حفظ ویژه که شامل 5، 10 و 20 جزء و حفظ کل قرآن است.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پروش‌های شهرستان‌های استان تهران تصریح کرد: امسال با افزایش تعداد شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات روبرو بوده‌ایم.
وی با اشاره به شرکت دانش‌آموزان مقطع متوسطه یک و دو در این دوره از مسابقات، ادامه داد: شهرستان‌های استان تهران شامل فیروزکوه، پردیس، دماوند، رودهن، جوادآباد، پاکدشت، پیشوا، ورامین، قرچک و شهرری، کهریزک، فشافویه، چهاردنگه، اسلامشهر، بهارستان 1 و 2، رباط کریم و ملارد و شهریار و شهر قدس از جمله شرکت‌کنندگان در این دوره از مسابقات هستند.
کریمی بیان کرد: این مسابقات در اردوگاه فرهنگی ـ تربیتی شهید محمد منتظری واقع در شهریار انجام می‌گیرد که رقابت‌های 9 و 10 اردیبهشت‌ماه از ساعت 8 صبح تا 17 انجام می‌گیرد و رقابت‌های روز پایانی از صبح تا ظهر است.
وی با اشاره به اینکه مسابقات قرآنی آموزش و پرورش در چهار مرحله برگزار می‌شود، اظهار کرد: این رقابت‌ها طی آذر و دی در سطح مدارس و بهمن‌ماه در سطح منطقه‌ای و استانی نیز معمولا پایان فروردین‌ماه است است که به دلیل اینکه جزو ستاد معین مسابقات بین‌المللی دانش‌آموزی بودیم، این مسابقات با تأخیر برگزار می‌شود.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پروش‌های شهرستان‌های استان تهران در خصوص بخش جانبی این مسابقات، گفت: غرفه‌ای با موضوع قرآن، نماز و عترت شامل عرضه محصولات و کتب قرآنی و آثار دانش‌آموزان و فرهنگیان ارائه، همچنین برنامه تفریحی و ورزشی نیز در کنار آن برگزار می‌شود و غرفه‌ای برای پرسش و پاسخ مذهبی و غرفه‌ای نیز برای مشاوره خواهیم داشت.
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
سلام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۲/۱۰ - ۱۶:۴۲
0
1
سلام . مسابقات دوره سي و چهار يا سي و پنجم است ؟
مخاطب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۲/۱۱ - ۱۴:۵۸
0
1
خوبه نوشته سی و چهارمین دوره ها...
عبدالله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۳/۰۲ - ۰۲:۴۳
1
0
سلام . نتايج مسابقات چی شد؟
captcha