آماده‌سازی درب‌های حرم مطهر امامین کاظمین(ع)
کد خبر: 3593598
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳

آماده‌سازی درب‌های حرم مطهر امامین کاظمین(ع)

گروه اجتماعی: رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات خراسان رضوی از آماده‌سازی درب‌های روضه منوره حرم امامین کاظمین(ع) توسط هنرمندان ایرانی خبر داد و گفت: هم‌اکنون طلاکاری در حال انجام است.

جعفر دهنوی، رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی گفت: مرحله طلاکاری و قلم‌زنی پنج درب روضه منوره حرم مطهر امام موسی کاظم(ع) و جوادالائمه(ع) توسط بیش از 40 تن از اساتید هنرمند قلم‌زنی استان اصفهان با همکاری صنایع چوب آستان قدس رضوی در کارگاه کوثر آستان قدس رضوی آغاز می‌شود.
وی افزود: کار ساخت این درب‌ها از اواسط اسفند 95 آغاز شده که در حال حاضر فاز اول شامل مرحله توکاری و فاز دوم شامل پلی استر و قلم زنی پایان یافته، فاز آبکاری طلا آغاز شده و قلم‌زنی بعد از مرحله طلاکاری انجام می‌شود.
دهنوی بیان کرد: این درب‌ها در قالب سه درب بزرگ و دو درب کوچک شامل هشت لنگه در ابعاد چهار در چهار و سه و نیم در چهار می‌شود که از چوب ساج ساخته و بخشی از آن گره چینی چوبی شده و بخشی دیگر طلاکاری می‌شود.
یادآور می‌شود، پایان کار ساخت این درب‌ها، زمان ارسال آن به عتبات و نصب آن‌ها در روضه منوره حرم مطهر کاظمین متعاقباً اعلام خواهد شد.
captcha