بانوی حافظ افغانستانی و پیشرفت تحصیلی در سایه قرآن
کد خبر: 3593600
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹

بانوی حافظ افغانستانی و پیشرفت تحصیلی در سایه قرآن

گروه بین‌الملل: صدیقه احمدی روی‌آوردن به قرآن را عامل پیشرفت در تحصیل و حفظ قرآن را یکی از مؤثرترین کارها برای تقویت حافظه می‌داند.

بانوی حافظ افغانستانی و پیشرفت تحصیلی در سایه قرآن
«صدیقه احمدی»، حافظ 16 ساله افغانستانی در نخستین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن بانوان در گفتگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن‌(ایکنا)، اظهار کرد: پدرم خیلی دوست داشت حافظ قرآن شوم و در سن هفت سالگی به مؤسسه‌ای قرآنی رفتم و زیر نظر  استاد «مجتبی خاوری» در مدت یک سال و نیم کل قرآن را حفظ کردم.
وی گفت: هر سال در مدرسه شاگرد ممتاز هستم و حفظ قرآن باعث شده است در هر عرصه از زندگی‌ام به ویژه در تحصیل و معنویت پیشرفت زیادی داشته باشم، با حفظ قرآن حافظه‌ام برای یادگیری آمادگی زیادی پیدا کرده و به نظر من بهترین روش برای تقویت حافظه و پیشرفت در تحصیل پرداختن به حفظ قرآن است.
احمدی درباره نحوه حفظ قرآن در مؤسسه‌ای که در آن آموزش دیده است، گفت: هر روز دو صفحه از قرآن را آموزش می‌دادند و قبل از شروع آموزش ده صفحه از صفحات حفظ‌شده را مرور می‌کردیم و اکنون هم برای فراموش‌نکردن آیات هر روز سه تا چهار جزء را مرور می‌کنم.
وی با اشاره به فعالیت‌های قرآنی خود افزود: مشغول یادگیری تفسیر و ترجمه قرآن هستم و حدود ده شاگرد دارم که به آن‌ها حفظ قرآن را آموزش می‌دهم و امیدوارم بتوانم تا پایان حفظ کل قرآن، آن‌ها را همراهی کنم.
این حافظ نوجوان افغانستانی مسابقات را یک انگیزه و مشوق خوب برای نوجوانان و جوانان در یادگیری و گرایش به سوی قرآن می‌داند، در ادامه افزود: مسابقات بین‌المللی قرآن ایران که هر سال برگزار می‌شود، تأثیر بسیار مثبتی روی قرآن‌دوستان افغانستان دارد، بیشتر آن‌ها برای حضور در این مسابقات علاقه و انگیزه زیادی به حفظ و قرائت قرآن دارند.
وی تصریح کرد: گر چه حفظ قرآن تنها به خاطر کسب رتبه و مقام نیست؛ اما یک انگیزه برای نوجوانان است تا هنر معنوی خود را در مسابقات به نمایش بگذارند.
احمدی که برای دومین‌بار است به ایران می‌آید، مسابقات بانوان را فرصت خوبی برای شکوفایی هرچه بیشتر استعدادهای قرآنی بانوان مسلمان دانست و  اظهار کرد: سه سال پیش برای اجرای برنامه‌ای به ایران آمدم و دوست داشتم بار دیگر برای مسابقه به ایران بیاییم که شکر خدا امسال مقدور شد.  
احمدی درباره افزایش برنامه‌های آموزش قرآن در افغانستان گفت: مؤسسات قرآنی در افغانستان به ویژه در شهر هرات روز به روز در حال افزایش است و در مدارس نیز زبان عربی و حفظ و قرائت قرآن آموزش داده می شود.
وی در پایان به نوجوانان توصیه کرد راه قرآن را در پیش بگیرند؛ زیرا بهترین راه در این دنیا که انسان را در آخرت نجات می‌دهد، راه قرآن است.

captcha