دو مرحله‌ای بودن مسابقات موجب صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ها است
کد خبر: 3593609
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۳
بهروز یاریگل:

دو مرحله‌ای بودن مسابقات موجب صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ها است

گروه مسابقات: بهروز یاریگل قاری پیشکسوت قرآن در حاشیه بازدید از سی و چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن دو مرحله ای بودن مسابقات را مثبت ارزیابی کرد.

بهروز یاریگل در گفت و گو با ایکنا
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(اینکا) در جریان برگزاری سی و چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن در مصلی امام خمینی(ره) شاهد حضور اساتید پیشکوست قرآن بودیم که از روند برگزاری مسابقات بازدید می‌کردند.
بهروز یاریگل استاد پیشکسوت قرآن یکی از میهمانان روز آخر رقابت‌های این دوره بود که با حضور در غرفه ایکنا در مورد سطح کیفی مسابقات نکاتی را بیان و اظهار کرد: از ابتدای زمانی که اولین دوره مسابقات بین‌المللی با کمتر از 20 کشور برگزار شد و در حال حاضر با 83 کشور برگزار می‌شود طبیعتاً بعضی از کشورها به جهات سیستم آموزشی همچون اساتید خوب و علاقه بیشتر، پیشرفتهای خوبی نیز داشته‌اند که می‌توان از کشورهای آسیای شرقی از جمله مالزی و اندونزی نام برد.
وی در ادامه افزود: در این 10 سال گذشته، اتفاقات خوبی افتاده و شاهد این هستیم که در عراق و افغانستان قراء خوبی رشد کرده‌اند که البته این هم به دلیل مجاورت با جمهوری اسلامی ایران بوده است حتی می‌بینیم که آنها شانه به شانه ما پیش می‌آیند ولی در این چند سال گذشته یک مقدار کیفیت مسابقات به صورت کلی پائین آمده است.
قاری پیشکسوت قرآن تصریح کرد: کمیت مسابقات بالا رفته اما کیفیت مخصوصاً در قرائت پایین آمده، اما در مجموع برگزاری مسابقات خیلی خوب است به ویژه استقبال مردم را هم در این زمینه شاهد هستیم که روز به روز بیشتر می‌شود.
وی بیان کرد: چون مسابقات به عنوان یک انگیزه برای نوجوانان علاقه‌مند است لذا هرچه قدر کیفیت آموزشی در بخش‌های قرائت و حفظ و ... بهتر باشد طبیعتاً مسابقات هم ارتقاء بیشتری پیدا خواهد کرد.
یاریگل تصریح کرد: به نظرم برگزاری مسابقات به صورت دو مرحله‌ای بهتر است، سه مرحله‌ای بودن خیلی استرس ایجاد می‌کند، فرضاً 50 نفر قاری می‌خوانند و 10 نفر به مرحله دوم می‌روند و بهترین نمرات را می‌آورذند و هیچ لزومی ندارد که مرحله سومی داشته باشیم که هم زمان و هم هزینه‌های بیشتری را صرف کنیم ضمن این که با این کار استرس هم بالاتر می‌رود.
captcha