مرحله نهایی مسابقات تقلیدی قرآن فردا در جامعة الزهراء برگزار می‌شود
کد خبر: 3593626
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۱

مرحله نهایی مسابقات تقلیدی قرآن فردا در جامعة الزهراء برگزار می‌شود

گروه حوزه‌های علمیه: مرحله نهایی مسابقات تقلیدی قرآن فردا هفتم اردیبهشت در جامعة الزهراء و با حضور حدود 50 نفر برگزار می‌شود.

آمنه عباسعلی‌زاده، کارشناس مسئول اداره قرآن و حدیث جامعه الزهراء در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) گفت: فردا هفتم اردیبهشت ماه مرحله نهایی سومین دوره مسابقات تقلیدی قرآن کریم قاریان طلبه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در مرحله مقدماتی بیش از 50 قاری ثبت نام و مورد ارزیابی اولیه قرار گرفتند ادامه داد: تعدادی از افراد در ارزیابی اولیه موفق به راهیابی به مرحله نهایی نشدند لذا در حدود 50 نفر در این مرحله نهایی در دو بخش کتبی و شفاهی حضور دارند.

عباسعلی‌زاده عنوان کرد: این مسابقات فردا هفتم اردیبهشت ماه از ساعت 9 در بخش کتبی مربوط به آیات تقلیدی سپس در بخش شفاهی آیات تقلیدی اعلام شده بنابر ثبت نام افراد از قاریان انتخابی خود به مسابقه گذاشته می‌شود.

وی با بیان اینکه دو داور زن، این مسابقات را در بخش صوت و لحن قضاوت می‌کنند گفت: نتایج این مسابقات هفته آینده اعلام و در مراسم در ماه شعبان از برگزیدگان تجلیل خواهد شد.

وی افزود: شش تلاوت از استادان برجسته‌ای مانند پرهیزگار، منشاوی، شعشاعی و عبدالباسط برای شرکت‌کنندگان در نظر گرفته و آیات آن مشخص شده است و علاوه بر طلاب جامعة الزهراء، امکان حضور طلاب حوزه های قم نیز فراهم شده است.

وی با بیان اینکه مسابقات زمینه‌سازی برای ایجاد توانمندی بیشتر در میان بانوان قاری است گفت: تجربه دوره‌های گذشته نشان داده است که در میان بانوان طلبه این ظرفیت وجود دارد و از برخی از آنان در برنامه های خودمان به عنوان قاری استفاده می کنیم.

captcha