حوزویان در مورد انتخابات بصیرت افزایی کنند
کد خبر: 3593676
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰

حوزویان در مورد انتخابات بصیرت افزایی کنند

گروه معارف: مهمترین رسالت حوزویان برای انتخاب اصلح در انتخابات 29 اردیبهشت، بصیرت افزایی و تبیین آرمان‌های انقلاب است.

 به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران به نقل از خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام عباس بابائیان عصر امروز ششم اردیبهشت ماه در گردهمایی طلاب و فضلای شهرستان بابلی «بخش بابل کنار» مقیم حوزه علمیه قم  که  در مقبره مرحوم آیت‌الله صالحی مازندرانی در قم برگزار شد، برحضور مؤثر و جدی روحانیون در انتخابات، تبیین اهداف دشمن و جایگاه ریاست جمهوری تاکیدکرد.

امام جمعه بخش بابلکنار با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری از حساس‌ترین انتخابات در نظام جمهوری اسلامی است، عنوان کرد: نباید در این جایگاه، فردی که صلاحیت لازم برای مدیریت و اداره کشور را ندارد، قرار گیرد.
وی با بیان اینکه هر زمانی پیشرفتی درجامعه بوده به دلیل حضور جدی روحانیون اتفاق افتاده است، افزود: رسالت حوزویان در شرایط کنونی بسیار سنگین است و روحانیت پاسدار حریم ولایت، انقلاب، نظام و خدمتگزار صدیق جامعه است.
 بابائیان اظهار کرد: در زمان فعلی مسئولیت حوزویان سنگین‌تر از گذشته شده و لازم است، قدردان این موقعیت و نعمت طلبگی بود و نباید جامعه را رها کرد.

وی افزود: اگر جامعه و جوان سالمی می‌خواهیم؛ نباید نسبت به ارزش‌ها بی‌تفاوت باشیم چرا که حضور روحانی توانمند می‌تواند اثرگذار باشد؛‌ مَثَل جامعه فعلی مانند بیماری است که درد او به مرحله حساسی رسیده و نیازمند به جراحی، معالجه و رسیدگی فوری دارد؛ اگر این بیماری‌ها علاج نشود، بیمار با مرگ از دنیا خواهد رفت.

 امام جمعه بخش بابل کنار عنوان کرد: مشکلات فرهنگی، آسیب‌های  اجتماعی، اخلاقی، طلاق و بدحجابی همه این بیماری‌ها، درمان‌پذیر است به شرط اینکه روحانیت مانند زمان دفاع مقدس جهادی عمل کنند.
وی با تاکید بر اینکه فضای مجازی خطربسیار جدی است  و لازم است در این رابطه فعالیت مؤثرتری انجام گیرد، ادامه داد: نباید جوانان را با انواع مشکلات رها کرد و بی خیال بود؛ سهل انگار نباشیم، مسئولیت‌پذیر و عمل‌گرا باشیم.
بابائیان گفت: در حال حاضر تقاضا برای حضور روحانی زیاد است؛ مساجد از روحانی خالی است، ولی کسی نیست این ظرفیت‌ها را پرکند و خلاء موجود را از بین ببرد.

امام جمعه بخش بابلکنار عنوان کرد: افتخار روحانیت به حضور در بین مردم و با مردم است، نباید خود را کنار کشید و به گوشه‌ای پناه برد. اگر الان قدمی برنداریم و به فکر نباشیم در آینده نمی‌شود برای علاج فکری مؤثری کرد؛ حضور مبلغ باید برای تاثیر گذاری در مساجد، مدارس و  هئیت‌ها دائمی، همیشگی، فعال و مؤثر باشد.   

در ادامه این گردهمایی حجت الاسلام حسین زاده، نماینده طلاب و فضلای شهرستان بابل و توابع بر حضور تأثیر گذار روحانیون در انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد و گفت: مهمترین رسالت حوزویان در این زمان بصیرت افزایی و تبیین آرمان‌های انقلاب برای انتخاب اصلح است.

 ویافزود: در شرایط بسیار حساسی قرار داریم و باید با تبلیغ به موقع و  اطلاع رسانی دقیق، فردی در جایگاه ریاست جمهوری قرار گیرد که از همه لحاظ برای پیشرفت جامعه، کشور،نظام و انقلاب تلاش کند و در همه حال مطیع ولایت فقیه باشد.
captcha