ایرانیان ملتی میهمان‌نوازند/ خوشحالم که دوم شدم
کد خبر: 3593688
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲
حسینه ثالث یونس:

ایرانیان ملتی میهمان‌نوازند/ خوشحالم که دوم شدم

گروه بین‌الملل: نفر دوم پنجمین مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزی کشورمان در رشته حفظ کل با بیان این‌که ایرانیان ملتی مهمان‌نوازند، گفت: خوشحالم که دوم شدم و و خدای منان را شکر می‌گویم.

ایرانیان ملتی مهمان‌نوازند/ خوشحالم که دوم شدم
حسینه ثالث یونس، حافظ ۱۷ ساله نیجریه‌ای و نفر دوم رشته حفظ کل بخش پنجمین مسابقات بین‌المللی قرآن کریم دانش‌آموزان کشورمان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) اظهار کرد: در نیجریه مراکز قرآنی زیادی وجود دارند که به آموزش تلاوت، احکام تجوید و حفظ قرآن می‌پردازند و قرآن در مدارس عادی نیز تدریس می‌شود. 
وی افزود: من دوره ابتداییم را در مدرسه قرآنی روستای «فگه» واقع در شهر «کانو»ی نیجریه به پایان رساندم و در حال حاضر در کلاس سوم دبیرستان تحصیل می‌کنم.
این دانش‌آموز نیجریه‌ای بیان کرد: قرآن را در مرکز قرآنی و توسط استاد «تمیم» یاد گرفتم و اکنون احساس خوشبختی و خوشحالی می‌کنم که رتبه دوم مسابقات ایران را کسب کردم و خدای منان را شکر می‌گویم.
حسینه با اشاره به برنامه های جانبی مسابقات قرآن دانش‌آموزی کشورمان گفت: ایران کشور پهناور و زیبایی است که مردمانی مهمان‌نواز دارد و برنامه‌هایی که در حاشیه مسابقات برایمان تدارک دیدند، عالی بود و خیلی استفاده کردیم. 
وی تأکید کرد: برگزاری چنین مسابقاتی ما را به حفظ و یادگیری هر چه بهتر قرآن تشویق می‌کند و سبب متحد‌شدن کشورهای مختلفی که از گوشه و کنار جهان اسلامی برای شرکت در مسابقات می‌آیند، می‌شود.
این حافظ نوجوان نیجریه‌ای درباره سابقه حضور خود در مسابقات قرآن گفت: من در مسابقات مختلف استانی و کشوری در نیجریه شرکت کرده‌ام و حضورم در ایران نخستین تجربه‌ام در مسابقات بین‌المللی قرآن بود.
وی در پایان افزود: یادگیری قرآن لازمه زندگی است و من تربیت قرآنی‌‌ام را مدیون قرآن و مربی‌ام هستم.
captcha