ایران نقش محوری در مبارزه با تروریسم در سوریه دارد
کد خبر: 3593692
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹
امام جمعه مسجد اموی سوریه:

ایران نقش محوری در مبارزه با تروریسم در سوریه دارد

گروه سیاست و اقتصاد: امام جمعه مسجد جامع اموی دمشق گفت: ایران نقش محوری در مبارزه با تروریسم و داعش در سوریه دارد و مایه مباهات و افتخار ملت این کشور است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) ار خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری خراسان رضوی، مامون محمد ادیب رحمه، امام جمعه مسجد اموی سوریه، شامگاه گذشته، ششم اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران در استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: مردم، ارتش و سربازان سوری به نیروهای ایرانی که نقشی محوری در آزادسازی شهرهای حلب، ریف و حماد داشتند، افتخار می‌کنند.
وی توضیح داد: این نیروها که ما را حمایت می‌کنند، در آزادسازی حلب از خود شجاعت و دلاوری‌های بسیاری نشان دادند و اگر آن‌ها نبودند به اعتراف داعش حلب آزاد نمی‌شد.
ادیب رحمه تصریح کرد: این سربازان برای مردم سوریه از جان و مال خود گذشتند و در کنار نیروهای حزب‌الله و مقاومت به یاری ما آمدند، هیچ هراسی هم از شهادت نداشته و ندارند.
این روحانی سوری ادامه داد: بین نیروهای ایرانی، حزب‌الله و سربازان سوری هیچ تفاوتی نیست و همه در یک جبهه متحد علیه داعش می‌جنگند و به جرات می‌توان گفت که ایرانی‌ها، حزب‌الله و جبهه مقاومت، امنیت و آرامش را به سوریه بر می‌گردانند.
وی اذعان کرد: امروز اتحاد ملت‌ها و کشورهای مسلمان در نابودی و بیرون راندن داعش از این سرزمین و منطقه نقش محوری دارد اما حکام عرب قابل اعتماد نیستند.
روحانی سوری با تاکید بر اینکه حکام عرب در روبرو یک حرف می‌زنند و در خفا تصمیماتی بر ضد ما می‌گیرند که نماد آن‌ها شاه اردن است، افزود: ملت سوریه باید در کنار دوستان خود به انسجام و وحدت دست یابند تا در مقابل داعش و تفکر تکفیری و تروریستی بایستد و اگر اینگونه نشود داعش نه فقط در سوریه که در مصر، عراق، یمن هم به شدت رخنه و نفوذ می‌کند.
وی با تاکید بر اینکه در مقابله با داعش و تروریسم باید شجاعانه و با اراده‌ای استوار و محکم وارد عمل شد، گفت: بصیرت و آگاهی نسبت به دشمن و توطئه‌های آن بخشی دیگر از ضرورت‌های مبارزه است.
امام جمعه مسجد اموی سوریه با بیان اینکه ما باید از تمام ظرفیت و توان خود برای مقابله با دشمن بهره گیریم، اظهار کرد: امروز رسانه‌های غربی به شدت علیه ما کار می‌کنند و با دروغ پراکنی علیه بشار اسد می‌کوشند این کشور را دچار اختلاف و شورش کنند.
وی افزود: اکنون کشورهای غربی و در راس آن‌ها آمریکا و نیز سعودی‌ها در راس جبهه عربی علیه مردم سوریه به صورت علنی اعلام جنگ کرده‌اند و در این شرایط اتحاد و انسجام ما ضرورت پیروزی و مقابله موثر است.
captcha