میزبانی کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی از نمایشگاه «زلال وحی»
کد خبر: 3593694
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹
به‌ مناسبت نکوداشت مبعث رسول اکرم(ص) صورت گرفت؛

میزبانی کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی از نمایشگاه «زلال وحی»

گروه فرهنگی: نمایشگاه فرهنگی- معرفتی «زلال وحی» به‌ مناسبت نکوداشت مبعث رسول اکرم(ص) در کتابخانه تخصصی و شبانه‌روزی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی دایر شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، حسن محکی، مسئول کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی گفت: این نمایشگاه سه روزه، با هدف گرامی‌داشت روز انتخاب شدن حضرت محمد مصطفی(ص) به پیامبری، معرفی منابع مطالعاتی با موضوع رسول اکرم(ص) و اشاعه هر چه بیشتر فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین مراجعین، از 4 تا 6 اردیبهشت 1396، برپا شده است.
محکی با اشاره به اینکه بیش از هشت هزار منبع اطلاعاتی در این کتابخانه تخصصی با موضوع پیامبر اکرم(ص) در دسترس کتاب‌دوستان قرار دارد، بیان کرد: منتخبی از این مجموعه شامل منابع چاپی، الکترونیکی و نرم‌افزار از دانشمندان و نویسندگان بزرگ جهان اسلام در محورهای زندگانی، سیره، فضائل، مناقب، کرامات، معارف، معجزات و احادیث خاتم‌الانبیاء(ص) در این نمایشگاه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دارد.
وی ادامه داد: همچنین تصویرهایی با موضوع مبعث حضرت محمد(ص) در صفحه نمایش نصب‌شده این کتابخانه، پوسترهایی از احادیث و اشعار مرتبط با این ایام خجسته و تصویرهای قرآن‌هایی به دست‌خط شریف ائمه اطهار(ع)، در نمایشگاه زلال وحی به نمایش درآمده است.
محکی تصریح کرد: «الصحیح من سیره النبی الاعظم(ص)»، «مسندالرسول الاعظم»، «دانشنامه سیره نبوی»، «فرهنگنامه تاریخ زندگانی پیامبر اعظم(ص)»، «مصابیح الانوار»، «جواهر البحار فی فضائل النبی المختار و...»، عنوان برخی از کتاب‌های چاپی فارسی و عربی این نمایشگاه به‌شمار می‌رود.
وی تعداد اعضای فعال کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی را افزون بر 16 هزار نفر عنوان کرد و افزود: این کتابخانه با بهره‌مندی از بیش از 600 هزار منبع گوناگون اطلاعاتی با محوریت زندگی و سیره معارف نورانی اهل بیت(ع)، یکی از غنی‌ترین کتابخانه‌های تخصصی اهل بیت(ع) در جهان اسلام محسوب می‌شود که هر روزه میزبان خیل عظیمی از پژوهش‌گران حوزه و دانشگاه است.
محکی با بیان اینکه این کتابخانه هر ساله به‌صورت شبانه‌روزی، میزبان افزون بر 360 هزار نفر زائر و مجاور شیفته ائمه اطهار(ع) است، گفت: کتابخانه تخصصی امام رضا(ع) آستان قدس رضوی نیز با برخورداری از مجموعه‌ای از منابع مطالعاتی ارزشمند در طبقه فوقانی این کتابخانه پذیرای اهل علم و معرفت است.
یادآور می‌شود، کتابخانه تخصصی اهل بیت(ع) آستان قدس رضوی، همه‌روزه به‌جز روزهای جمعه به‌صورت شبانه‌روزی، از ساعت 7 تا 14 هم‌زمان با برگزاری نماز جمعه، واقع در حرم مطهر رضوی، بست شیخ بهایی، آماده خدمات‌رسانی به برادران کتاب‌دوست است.
captcha