دیدار شرکت‌کنندگان مسابقات بین‌المللی قرآن ایران با رهبر معظم انقلاب
کد خبر: 3593700
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰

دیدار شرکت‌کنندگان مسابقات بین‌المللی قرآن ایران با رهبر معظم انقلاب

گروه مسابقات: دیدار متسابقان مسابقات بین المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران با رهبر معظم انقلاب اسلامی امروز، هفتم اردیبهشت ماه صورت گرفت.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا)، مراسم دیدار متسابقان سی و چهارمین دوره مسابقات بین المللی جمهوری اسلامی ایران امروز، 7 اردیبهشت ماه در محضر حضرت آیت الله العظمی خامنه ای برگزار شد.
در این مراسم چهره‌هایی چون سیدرضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، انوشیروان محسنی بندپی، رئیس سازمان بهزیستی کشور، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی سیرت، سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه و اعضای هیئت داوران ایرانی و خارجی دیده شدند. اجرای این مراسم برعهده مجید یراقبافان، مجری برنامه های معارفی رسانه ملی بود.
آغازگر این مراسم تلاوت سعید پرویزی، حائز رتبه اول رشته قرائت تحقیق و موسی معتمدی، حائز رتبه اول در رشته حفظ کل قرآن کریم این دوره از مسابقات بود و در ادامه نیز منیر محمد عقله از کشور سوریه و از اعضای هیئت داوران، ابتهالی را اجرا کرد.
در این مراسم احمد ابوالقاسمی، قاری بین المللی و مدیر شبکه رادیویی قرآن، آیاتی از کلام الله مجید را تلاوت کرد و در ادامه حجت الاسلام محمدی سیرت به ارائه گزارش پرداخت. نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه طی سخنانی با تبریک عید مبعث گفت: خدا را شاکریم که این دوره از مسابقات را با شعار، یک کتاب یک امت با حضور نمایندگان قرآنی از 83 کشور و با حضور حدود 400 شخصیت قرآنی اعم از حفاظ، قرا، داوران، محققان و پژوهشگران قرآنی برگزار کردیم. امسال برای اولین بار در نظام جمهوری اسلامی ایران و برای اولین بار در بین کشورهای اسلامی، همزمان پنج مسابقه بین المللی برگزار شد. مسابقه طلاب علم دینی و مسابقات بین المللی بانوان برای اولین بار، مسابقات حفظ و قرائت بزرگسالان، مسابقات قرآن دانش آموزان دختر و پسر و مسابقات نابینایان برپا شد.

وی ادامه داد: به تعبیر یکی از داوران این دوره از مسابقات، رقابت‌های قرآنی ایران را باید «ام المسابقات» نامید و این عنوان را باید برای آن تعبیر کرد. همچنین در جنب این مسابقات، برگزاری نمایشگاه قرآنی با 18 عنوان برای کودکان، نوجوانان و جوانان، با عنوان‌های سبک زندگی، شهدای قرآنی فاجعه منا و... برپا کردیم. برگزاری دهمین دوره همایش پژوهش‌های قرآنی را نیز داشتیم که 400 مقاله به دبیرخانه همایش واصل شد.

محمدی بیان کرد: تجلیل از شهدای انقلاب اسلامی به خصوص شهدای مدافع حرم و ترویج وقف های قرآنی از دیگر بخش‌های جانبی این دوره از مسابقات بود. در این مسابقات برای اولین بار دستگاه‌های مختلف مشارکت چشم‌گیری داشنند که از همگی تقدیر و تشکر داریم به ویژه از مراجع عظام تقلید که در دیدار اسفندماه 95 با این بزرگان از ما حمایت کرده و مورد تشویق قرار دادند، همچنین برای مسابقات طلاب پیام دادند و یا در مراسم اختتامیه حضور یافتند.

پایان‌بخش این مراسم سخنان حضرت آیت الله العظمی خامنه ای بود. ایشان در بخشی از سخنان خود فرمودند: امروز در سراسر دنیای اسلام هر کاری در جهت فهم و اشاعه قرآن انجام گیرد یکی از بزرگترین حسناتی است که می توان تصور کرد.
رهبر معظم انقلاب با اشاره به اینکه
نیت ها را باید خالص کرد و برای خدا و دور از حوایج نفسانی و انگیزه های گوناگون باید عمل کرد تا در برابر خداوند متعال مأجور باشیم، تصریح کرد: ما از قرآن دوریم ما از قرآن بیگانه ایم ما با مفاهیم قرآن ناآشناییم، باید آنقدر تلاش کنیم تا مفاهیم قرآنی جزو مفاهیم رایج و گفتمان های عمومی ملت های مسلمان قرار گیرد.
سخنان کامل مقام معظم رهبری را اینجا بخوانید.

سی و چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن ایران، اولین دوره مسابقات بین المللی بانوان، پنجمین دوره مسابقات بین المللی دانش آموزان و دومین دوره مسابقات بین المللی نابینایان طی 31 فروردین تا 6 اردیبهشت ماه 96 در مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار شد. همچنین مسابقات بین‌المللی طلاب علوم دینی نیز به میزبانی استان قم برگزار شد.
captcha