به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایكنا) از فارس، رضوان حکیمزاده، معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش امروز، 7 اردیبهشتماه در جمع رؤسای آموزش و پرورش استان فارس، تربیت دینی و قرآنی را در رأس آموزشها بهویژه در مقطع پیش دبستانی عنوان کرد و گفت: تربیت قرآنی تنها به آموزش قرآن محدود نیست بلكه تربیت قرآنیمورد نظر ما تربیت رحمانی است که حاصل آن پذیرش دیگران، تعامل، دوستی، مشارکت و دوری از تبعیض است که تجلی آن در رفتار معلم است.
وی همچنین گفت: اولویت اول وزیر آموزش و پرورش آموزش ابتدایی است و در عمل نیز با اصلاح و افزایش اعتبارات این حوزه بر این امر تأکید کردند.
حكیمزاده با اشاره به تلاش نهادها، گروه و افراد مختلف برای ورود به عرصه آموزش ابتدایی و پیش دبستانی گفت: آموزش و پرورش با توجه به جمعیت زیاد جذابیت لازم برای سرمایهگذاری را دارد، لذا از حمایتهای مالی نهادها و بخش خصوصی حمایت میکنیم اما امر آموزش و جهتدهی آموزشی را به آنها نمیسپاریم و این خط قرمز ما است.
معاون وزیر آموزش و پرورش تأکید کرد: آموزش و پرورشو معلمان صلاحیت کامل را دارند که متولی امر آموزش فرزندان این مرز و بوم باشند و برای به دست آوردن بهترین نتیجه تنها لازم استشرایط مطلوب را فراهم كنیم.
وی همچنین بر این نكته تأکید کرد كه با نخبهپروری و حضور دانشآموزان در مدارس تیزهوشان مخالف هستیم چرا که جدا کردن دانشآموزان از هم به عنوان تیزهوش و عادی یک آفت است و موجب خسارتهای روحی زیادی در هر دو گروه دانشآموزان تیزهوش و عادیمیشود.
وی گفت: اعتقاد ما این است که عدالت آموزشی برخورداری از فرصتهای برابر در دسترسی به آموزش نیست ، بلکه عدالت آموزشی یعنی کیفیت آموزشی و عدالت در فرصتهای یاددهی - یادگیری برای دانشآموزان، بنابراین ایجاد تنوع در نوع مدارس از عدالت آموزشی به دور است.
حکیمزاده جریان اصلی دانشآموزان را در مدارس عادی دانست و گفت: باید این دانشآموزان را دریابیم، چرا که این قشر از دانشآموزان پس از فارغالتحصیلی وارد جامعه شده و ثمرات و آسیبهای آنها مستقیماً در جامعه نمود پیدا میکند.