برگزاری نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز خراسان رضوی
کد خبر: 3593765
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۴

برگزاری نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز خراسان رضوی

گروه اجتماعی: نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز با رویکرد نقش خیرین در ساخت مدارس ایمن در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز، هفتم اردیبهشت‌ماه با حضور خیران مدرسه‌ساز و اعضای مجمع خیران مدرسه‌ساز، در تالار ابن‌هیثم دانشگاه فرهنگیان مشهد برگزار شد.
در آغاز این مراسم، غلامعلی رأفتی، رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز خراسان رضوی بیان کرد: در سال ۱۳۷۸ جامعه خیرین کشوری ابتدا در تهران و سپس در سایر مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها تأسیس شد که امروزه به لطف خداوند هزارها، خیر مدرسه‌ساز در سراسر کشور وجود دارد.
با یک آجر هم می‌توان مدرسه ساخت
عبدالرضا حسینی‌نسب، عضو هیئت مدیره مجمع خیرین خراسان رضوی گفت: اگر برای از بین بردن بیکاری، دزدی و ... راهی جز آموختن علم و دانش وجود داشت، خداوند به آخرین فرستاده خود در اولین وحی فرمان خواندن نمی‌داد.
وی افزود: امروزه مجمع دیگری به نام مدرسه‌یار تأسیس شده‌ است که شعار این مجمع این است که با یک آجر هم می‌توان مدرسه ساخت. این شعار عنوان می‌کند مقدار بخشیدن مهم نیست بلکه مهم آن عشق و لذتی است که، انجام کار خیر را بر قلب انسان نازل می‌شود.
فلاح، نایب رئیس مجمع خیرین خراسان رضوی ابراز کرد: از سال 1377 با همت خیرین مدرسه‌ساز توانستیم، بیش از 40 درصد مدارس کشور را تأسیس کنیم و شرایطی فراهم کردیم که دانش‌‍‌آموزان در امنیت و آرامش، توسط معلمان به تحصیل بپردازند.
در ادامه این مراسم جاسم حسین‌پور، سرپرست اداره نوسازی توسعه و تجهیز خراسان رضوی تشریح کرد: نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز خراسان رضوی را در حالی برگزار می‌کنیم که جمعی از خیران، مسئولان استان و ... حضور یافته‌اند.
سرپرست اداره نوسازی توسعه و تجهیز خراسان رضوی ادامه داد: بی‌تردید امروز ما در امر توسعه، احداث، بازسازی و ... به دستاوردهای خوبی رسیده‌ایم که دستیابی به چنین توفیقی بدون وجود خیران امکان‌پذیر نبود.
وی افزود: جشن واقعی ما زمانی خواهد بود که با همدلی، همکاری و تعامل همگانی در این کار مقدس بتوانیم، مشکلات فضاهای آموزشی و تربیتی در استان را حل کنیم و زمینه تعلیم و تربیت را برای فرزندانمان آنگونه که شایسته نظام جمهوری‌ اسلامی است، فراهم کنیم.
علیرضا کاظمی، مدیرکل آموزش‌ و پرورش خراسان رضوی اضافه کرد: امروز یکی از بهترین روزهای آموزش‌ و پرورش و یادآور روزهای زیبا در تاریخ تعلیم و تربیت، استان و کشور است.
مدیر کل آموزش‌ و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: امروز روز قدردانی از چهره‌های مردان و زنانی است که جلوه‌های ناب اخلاص، ایثار و صداقت را در فضای کشور و خراسان رضوی طنین‌انداز کرده‌اند.
سیدجواد حسینی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در جمع خیرین بیان کرد: امروز ما در آموزش‌ و پرورش یک سند تحول بنیادین داریم که پیام روح حاکم بر این سند عدالت و کیفیت است و خیران مدرسه‌ساز در همین راستا به میدان آمده‌اند.
حسینی افزود: کیفیت در آموزش‌ و پرورش در سه محور محقق می‌شود. کیفیت در فرآیندها، فضا و تجهیزات و منابع انسانی که در دولت تدبیر و امید از طریق دانشگاه فرهنگیان برنامه راهبردی، دراز مدت برای کیفیت منابع انسانی طراحی شده‌است.
وی در رابطه با سند عدالت در سند بنیادین تحول عنوان کرد: امروزه بسیاری از فرزندان این مرز و بوم سرشار از استعداد هستند، اما به دلیل کمبود منابع، تجهیزات، امکانات و ... از فرآیند تعلیم و تربیت دور شده‌اند.
وی افزود: در همین راستا با نگاه تعلیم و تربیت تمام ساحتی، مجوز مجمع خیرین توسعه و تجهیز مدارس فنی و حرفه‌ای را صادر کردیم که امیدواریم این مجمع نیز مانند مجمع خیرین مدرسه‌ساز در سراسر کشور گسترش پیدا کند.
یادآور می‌شود، در پایان این مراسم لوح تقدیر و تندیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز خراسان رضوی به محمدتقی نظرپور، رییس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس کشور، هدایت‌الله هاشمی‌نسب، مدیرکل پیشین اداره‌کل نوسازی تجهیز و توسعه مدارس و معاون کمیته فنی سازمان نوسازی خراسان رضوی، علیرضا کاظمی، مدیرکل آموزش‌ و پرورش خراسان رضوی و جاسم حسین‌پور، سرپرست اداره نوسازی توسعه و تجهیز خراسان رضوی اهدا شد.
captcha