سلامت معنوی موجب کاهش طول مدت بیماری و تسریع درمان می‌شود
کد خبر: 3593820
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۵
اسدی زندی:

سلامت معنوی موجب کاهش طول مدت بیماری و تسریع درمان می‌شود

گروه سلامت: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(عج)، سلامت معنوی را سبب کوتاه شدن طول مدت بیماری، پیش آگهی مثبت، تسریع درمان و باز توانی دانست.

مینو اسدی زندی عضو گروه سلامت معنوی فرهنگستان علوم پزشکی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به اهمیت بعد چهارم سلامت اظهار کرد: معنویت؛ سلامت زیستی، روانی و اجتماعی انسان را متاثر می کند به همین دلیل مورد توجه اندیشمندان سراسر جهان قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: برخورداری از سلامت معنوی یا قلب سلیم انسان را در برابر بسیاری از بیماریها مصون می سازد.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله(عج)، ادامه داد: از طریق معنویت می‌توان بیماری‌های روانی را با زندگی کردن در حال، کاهش ترس و اضطراب آینده ، عدم اندیشیدن در رابطه با غم و اندوه گذشته، و خوش بینی و امیدواری به آینده همراه با احساس رضایت از زندگی، کاهش داد.  

وی با بیان اینکه سلامت معنوی مانع بیماری‌های اجتماعی و داشتن رفتارهای ضداجتماعی می‌شود، گفت: سلامت معنوی برای پیروان ادیان الهی، پیروی از سبک زندگی و سیره پیامبر رحمت(ص)، را الگوی رفتار اجتماعی معرفی می کند و افراد را مبدل به صالحینی می کند که مصلح اجتماعی هستند.

اسدی زندی افزود: سلامت معنوی با خرد ورزی و حکمت و بر خورداری از شرم و حیا، شجاعت مبارزه با هوای نفس و مفاسد اخلاقی را ایجاد کرده، فرد را به  عدالت ورزی و نوع دوستی و کرامت نفس می‌رساند و او را مبدل به انسان کامل می‌کند.

وی افزود: در صورت بروز بیماری جسم، سلامت معنوی سبب کوتاه شدن طول مدت بیماری، پیش آگهی مثبت، تسریع درمان و باز توانی می‌شود.

captcha