جشن تكلیف دانش‌آموزان پسر مدارس عشایر كشور در شیراز آغاز شد
کد خبر: 3593832
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷

جشن تكلیف دانش‌آموزان پسر مدارس عشایر كشور در شیراز آغاز شد

گروه اجتماعی: جشن تكلیف بیش از 400 نفر از دانش‌آموزان پسر مدارس عشایری سراسر كشور در قالب یك دوره آموزشی سه روزه شب گذشته در شیراز آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، مراسم افتتاحیه جشن تكلیف بیش از 400 نفر از دانش‌آموزان پسر مدارس عشایری سراسر كشور شب گذشته، 7 اردیبهشت‌ماه در مجتمع اردوگاهی شهید آیت‌الله دستغیب شیراز برگزار شد.

این جشن تكلیف در قالب یك دوره سه روزه آموزشی از هفتم تا دهم اردیبهشت‌ماه جاری و در مجتمع اردوگاهی شهید آیت‌الله دستغیب واقع در جاده شیراز ـ مرودشت برگزار می‌شود.

محمدنظری، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس در مراسم افتتاحیه این برنامه گفت: اولین دوره آموزشی و جشن تکلیف دانش‌آموزان پسر عشایر سراسر کشور در راستای اهداف نظام تعلیم وتربیت و توسعه و تعمیق فرهنگ اقامه نماز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینكه عشایر افرادی مستعد و با فرهنگ هستند که الگوی وفاداری و قدرشناسی برای همه ما هستند، گفت: اولین دوره آموزشی دانش‌آموزان پسر مکلف عشایر کشور در مدت چهار روز و در راستای اهداف نظام تعلیم و تربیت، اجرایی كردن منویات مقام معظم رهبری و توسعه و تعمیق فرهنگ اقامه نماز در سومین حرم اهل بیت(ع) برگزار می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس در ادامه گفت: در این برنامهبیش از 400 نفر از دانش‌آموزان پسر مكلف دوره متوسطه اول عشایر استان‌های اصفهان، چهارمحال بختیاری، خوزستان، کرمان، کهگیلویه و بویر احمد، یزد و فارس حضور دارند.

نظری اظهار كرد: در کنار برنامه جشن تکلیف این دانش‌آموزان، کارگاه‌های آموزشی با عناوینتولد معنوی، بهار بندگی، صحت قرائت نماز، احكام، آشنایی با تقلید و مرجعیت، نشاط و شادابی، نجوم و قبله‌شناسی و فرهنگ تشکر برای دانش‌آموزان شرکت‌کننده برگزار خواهد شد.

وی همچنین گفت: زیارت حرم مطهر شاهچراغ(ع) و بازدید از ابنیه تاریخی و فرهنگی شامل تخت جمشید، حافظیه، سعدیه نیز از جمله برنامه‌های فوق برنامه پیش‌بینی شده برای این دانش‌آموزان است.

captcha