تاریخ غمبار صدر اسلام گویای بی‌بصیرتی مسلمانان آن عصر است
کد خبر: 3593840
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸

تاریخ غمبار صدر اسلام گویای بی‌بصیرتی مسلمانان آن عصر است

گروه معارف: توکل نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: تاریخ صدر اسلام و به ویژه تاریخ غمبار تشیع گویای عدم آگاهی و بصیرت مسلمانان در آن عصر است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران، آیت الله سید رحیم توکل نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری امروز عصر دیروز هفتم اردیبهشت در جمع خبرنگاران گفت:  اظهار داشت : بصیرت دینی و کسب معرفت الهی دو مولفه بسیار مهم در رستگاری تکامل و تعالی انسان است.
وی در ادامه افزود: با مطالعه تاریخ تحلیلی صدر اسلام و به ویژه تاریخ تشیع می شود از تاریخ غمبار صدر اسلام و شیعه آگاهی یافت که علت بروز این اتفاقات چیزی جز عدم  آگاهی و بصیرت مسلمانان نبوده است.
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری بصیرت را به معنای شناخت صحیح از دین اسلام و تاریخ اسلام دانست و تصریح کرد: بصیرت به معنی واقعی شناخت جبهه حق از جبهه باطل است و کسانی می توانند بصیر باشند که بتوانند حقیقت الهی را از کفرو باطل تفکیک کنند و آن را از هم تشخیص دهند .
این استاد حوزه علمیه و دانشگاه،  بصیرت و  تحلیل درست از وقایع وبینش صحیح را در تشخیص بین حق و باطل بسیار مهم دانست و تاکید کرد: راه دین و دین داری با بصیرت و آگاهی پیموده می شود و باید در تمامی لحظه های سخت آزموده شدن انسان همواره به یاد خدا و ذکر خدای متعال سپری شود.
توکل با اشاره به اینکه اگر کسی دارای بینش صحیح و ازبصیرت دینی برخوردار باشد همه حرکات و اقدامات او اثربخش و ارزشمند است، اظهار کرد: آیات نورانی کلام الله مجید و سیره و منش نبی مکرم اسلام و ائمه معصومین (ع) بهترین الگو برای بصیرت بخشی و بصیرت افزایی است .
این محقق و مفسر قرآن کریم و نهج البلاغه در ادامه با اشاره به اینکه حوادث تاریخی آثار گذشتگان باید در جهت عبرت آموزی مورد مطالعه ویژه قرار گیرد، عنوان  کرد: مطالعه و شناخت از حوادث گذشته باعث عبرت آموزی شده و قطعا تکرار حوادث مشابه در عصر حاضر امکان پذیر است و انسان باید با شناخت از حوادث گذشته و تحلیل درست از واقعیت های موجود در برابر این حوادث حق را از باطل تشخیص دهد .
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در پایان شهدا را به ویژه شهدای مدافع حرم را نمونه انسان های بصیر در عصر حاضر دانست و با اشاره به سالروز شهادت جمعی از رزمندگان بصیر ایران اسلامی و مازندرانی که در منطقه خان طومان سوریه به شهادت رسیدند، اظهار کرد: شهدا راه خود را با آگاهی و بصیرت دینی  انتخاب کردند و جان خود را در دفاع از حریم اهل بیت (ع) و اسلام عزیز فدا کردند و در این راه با خدای خود معامله کردند.

captcha