تكریم یاد 950 شهید دفاع مقدس و مدافع حرم فیروزآباد، فراشبند و قیروكارزین/ شهادت، سرمایه تشیع است
کد خبر: 3593841
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۸

تكریم یاد 950 شهید دفاع مقدس و مدافع حرم فیروزآباد، فراشبند و قیروكارزین/ شهادت، سرمایه تشیع است

گروه اجتماعی: كنگره سرداران و 950 شهید دوران دفاع مقدس و مدافع حرم شهرستان‌های فیروزآباد، فراشبند و قیروكارزین با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در فیروزآباد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، كنگره تكریم و گرامیداشت یاد سرداران و 950 شهید دوران دفاع مقدس و مدافع حرم شهرستان‌های فیروزآباد، فراشبند و قیروكارزین شب گذشته، 7 اردیبهشت‌ماه با حضور علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در این فیروزآباد برگزار شد.

شمشاد محبی، فرمانده سپاه ناحیه فیروزآباد در حاشیه این كنگره، حضور مسئولان به‌عنوان نماد انقلاب و نظام در محفل شهدا را، قوت قلبی برای مردم و خانواده‌های شهدا دانست و گفت: تلاش شده است تا این مراسم به دور از مسائل جناحی و سیاسی و انتخاباتی برگزار شود.

وی با اشاره به نحوه برگزاری این كنگره گفت: بنا داریم تا کنگره سرداران و ۹۵۰ شهید سه شهرستان را به صورت هر ساله در یکی از این سه شهرستان برگزار کنیم که نقطه شروع این کار در فیروزآباد رقم خواهد خورد.

سیدمحمدعلی افشانی، استاندار فارس نیز در این مراسم، شهادت را سرمایه همیشگی تشیع دانست و گفت: تشیع سربلندی خود و پرهیز از ذلت را در فرهنگ شهادت به ارث برده و آموخته است.
وی افزود: شهدا کسانی هستند که به قله معراج انسانیت رسیدند و در سرای سعادت نشستند تا ما سعادتمند زندگی کنیم، کسانی که زنجیرهای اسارت و بندگی را پاره کردند و به همین دلیل ملت ما همواره مدیون شهدا هستند و آنچه دارند را از آن‌ها می‌دانند.
افشانی تأكید كرد كه باید شهدا را آنگونه که بودند نه بیش و نه کم معرفی کنیم تا این سرمایه همیشگی که باعث حیات و سربلندی و امنیت ماست به نسل‌های بعدی منتقل شود.

استاندار فارس اظهار كرد:‌ فرزندان این سرزمین از هر قوم، نژاد و هر سن برای حفاظت از کشور و انقلاب اسلامی شتافتند و اگر امروز مسئولیت و جایگاهی است این صرفا وامی است که شهیدان به ما داده‌اند و اگر بتوانید به خوبی قدم در مسیری بگذاریم که آنها با منش، روش و عمل خود به ما آموخته‌اند آن موقع است که می‌توانیم این وظیفه و دِین را ادا کنیم.
وی در پایان بر این نكته تأكید كرد كه اگر امروز در منطقه متلاطم و سرزمین بلاخیز خاورمیانه ما در آسایش و امنیت به سر می‌بریم به خاطر خون شهیدان و ایثار جانبازان، آزادگان و رزمندگان است و به خاطر تجربه هشت سال دفاع مقدس که ما امروز می‌توانیم در این سرزمین بلاخیز در امنیت به سر بریم.

captcha