مقاومت ملت ایران پایدار و منسجم است
کد خبر: 3593893
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۶
حجت‎الاسلام نکونام:

مقاومت ملت ایران پایدار و منسجم است

گروه سیاسی: امام جمعه شهرکرد با اشاره به شهادت ۹ تن از مرزبانان کشور، تأکید کرد: با وجود حملات متعدد، مقاومت ملت ایران همچنان پایدار و منسجم است و روز به روز بر وحدت ما افزوده می‌شود و دشمنان ایران اسلامی نمی‌توانند با شهادت رساندن نیروهای مرزبانی و نظامی در امور کشور دخالت کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام‌ محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، ظهر امروز 8 اردیبهشت در خطبه‌های نماز جمعه شهرکرد که با حضور عموم مردم و مسئولین در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) شهرکرد برگزار شد، با اشاره به اینکه مومن توسط حوادثی که اتفاق می‌افتد امتحان می‌شود، تصریح کرد: مومن باید همواره تلاش کند تا مشکلات موجود را حل کند و از دل بستن به دشمن خودداری کرده و به خدا دل ببندد.
وی با اشاره به آغاز ماه شعبان، تأکید کرد: پیامبر توجه ویژه‌ای به این ماه داشتند که بایستی در تمام شبانه روز، به خاطر خدا و قیام به خلق خدا اعمالی که سفارش شده را با تمام وجود انجام داد.
حجت الاسلام نکونام با اشاره به اینکه تمام وجود پیامبر وقف خداست، ادامه داد : پیامبر اسلام مراقب بودند که این ایام و مخصوصاً روزهای ماه شعبان به بطالت نگذرد که خدمت به خلق خدا، انجام واجبات، اصلاح جامعه، خدمت به فقرا و گره‌گشایی از مردم، خواندن نماز در دل شب و ترک محرمات از کارهایی است که خدا از ما انتظار انجام آن را دارد. 
نماینده ولی‌فقیه در استان گفت: مبادا ماه شعبان به غفلت سپری شود زیرا باید برای ماه رمضان که ماه ضیافت خداست آماده شویم.
وی با اشاره به مناجات شعبانیه گفت:بایستی این مناجات با معرفت مطالعه شود و در تمام ایام مخصوصاً ساعات ظهر و نیمه شب خوانده شود.
حجت الاسلام نکونام با اشاره به 9 اردیبهشت ماه روز شوراها، تصریح کرد: مسأله شورا و برنامه شوراها بسیار مهم بوده و بایستی به انسان‌هایی سپرده شود که لایق این مسئولیت‌ها هستند.
امام جمعه شهرکرد با اشاره به ولادت امام حسین و روز پاسدار، گفت: حیاتی که اسلام پیدا کرده به برکت امام حسین است که بایستی همواره توجه ویژه‌ای به نقش سپاهیان و پاسداران داشت.
نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به روز خلیج فارس، تأکید کرد: این روز، روز بسیار مهمی در تاریخ کشور است که باید مورد توجه قرار گیرد زیرا که دشمن برای این جایگاه مهم و استراتژیک نقشه داشته و خواستار گرفتن این جایگاه از ایران است.
حجت الاسلام نکونام با اشاره به ولادت حضرت ابوالفضل و روز جانباز ادامه داد:جانبازان مانند حضرت ابوالفضل مقاوم به میدان آمدند، ایستادگی کردند و سختی‌های بسیاری را تحمل کردند.
وی با اشاره به مسأله مهم کار و اهمیت به کارگر، تصریح کرد: کارگر باید دارای نشاط بوده تا محصولی که تولید می‌کند همراه با کیفیت باشد تا نیاز جامعه را برطرف کند.
حجت الاسلام نکونام با اشاره به میلاد امام سجاد، شهادت استاد مطهری و روز معلم، گفت: باید به ابعاد شخصیتی این شهید بزرگوار توجه ویژه‌ای شود و جامعه با وجود چنین شخصیت برجسته‌ای می‌تواند از این انسان بزرگوار که الگویی برای تمام اقشار و به ویژه معلمان است، استفاده کند.
وی ادامه داد: همیشه باید حق معلم به خوبی ادا شود و آن‌ها نیز باید قدردان خود باشند زیرا رسالت مهمی بر عهده دارند و بایستی انسان‌هایی تربیت کنند که ثمرات فراوانی برای جامعه داشته باشند.
امام جمعه شهرکرد با اشاره به 14 اردیبهشت ماه روز مطبوعات، گفت: رسانه‌ها و به خصوص مطبوعات باید متعهدانه عمل کنند و فرهنگ اصیل جامعه را تقویت کنند و منصفانه و خدایی انتقادات را بنویسند و جز خدا کسی را مدنظر قرار ندهند.
وی در پایان با اشاره به انتخابات پیش رو، خاطرنشان کرد : افراد نباید به بیگانه فکر کنند تا با بهتر برگزار شدن انتخابات، دشمنان اسلام ناکام بمانند و اعتدال در کشور روز به روز افزایش یابد. 
امام جمعه شهرکرد اظهار کرد: مومن در تمامی مسائل بایستی مقاوم باشد و از حجت خدا و پیامبر فاصله نگیرد تا ایمان واقعی آن مشخص شود.
حجت الاسلام نکونام با اشاره به شهادت ۹ تن از مرزبانان کشور، تأکید کرد: با وجود حملات متعدد، مقاومت ملت ایران همچنان پایدار و منسجم است و روز به روز بر وحدت ما افزوده می‌شود و دشمنان ایران اسلامی نمی‌توانند با شهادت رساندن نیروهای مرزبانی و نظامی در امور کشور دخالت کنند. 
امام جمعه شهرکرد با اشاره به آیات 117 و 118 سوره توبه در خطبه نخست، اظهار کرد : غزوه تبوک از غزه‌های مهم پامبر بوده که رخ داد آن صرفاً برای امتحان دشمن بود و به جنگ منجر نشد. 
وی افزود : در آن زمان تنها سه نفر در غزوه تبوک شرکت نکردند و به شدت پشیمان شدند و با وجود عذرخواهی کردن، پیامبر با آنان سخن نگفت و همه مسلمانان به پیروی از پیامبر، با آنان سخن نگفتند تا اینکه از شهر بیرون رفتند و توبه کردند. 
حجت الاسلام نکونام گفت : این سه نفر خود را در تنگنا قرار دادند و با پذیرفتن اشتباه خود، سعی در جبران آن برآمدند و به جایی رسیدند که متوجه شدند خدا گناهان را می‌بخشد و توبه آنان به معنای واقعی انجام شد. 

captcha