نگاه کشورهای اسلامی مبتنی بر افزایش عدالت اجتماعی است
کد خبر: 3593903
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۶
شهردار رشت:

نگاه کشورهای اسلامی مبتنی بر افزایش عدالت اجتماعی است

گروه اجتماعی: ثابت قدم با تاکید بر لزوم توجه شهرهای جهان اسلام به توسعه درون زا، گفت: نگاه کشورهای اسلامی مبتنی بر کاهش فقر و افزایش عدالت اجتماعی است.

سید محمدعلی ثابت قدم، شهردار رشت در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، با اشاره به برگزاری اجلاس شهرداران جهان اسلام در مشهر مقدس، اظهار کرد: با توجه به اینکه بالغ بر 75 درصد شهرهای جهان در کشورهای اسلامی متمرکز شده اند، اجماع اینگونه شهرها سبب خواهد شد تا نگاه عمومی جهان غرب به شهرهای کشورهای اسلامی با توجه به استراتژی این شهرها و تقابلی که غرب با جهان اسلام دارد، تغییر یابد.

وی با تاکید بر لزوم توجه شهرهای جهان اسلام به توسعه درون زا، تصریح کرد: این شهرها با توجه به معماری شهرهای اسلامی و با بهره گیری از پروژه های درون زا و برگرفته از پتانسیل های بالقوه خود به هویت بخشی شهرها و کشورهای اسلامی خواهند پرداخت.

ثابت قدم افزود: نگاه کشورهای اسلامی مبتنی بر کاهش فقر و افزایش عدالت اجتماعی است و لذا حضور در اینگونه اجلاس ما را به سمت توسعه همه جانبه هدایت خواهد کرد.

شهردار رشت از حضور 40 شهر از 28 کشور اسلامی در اجلاس مذکور خبر داد و خاطرنشان کرد: حضور شهرداری رشت در این اجلاس در راستای توسعه شهری مبتنی بر گردشگری خلاق بوده است که این هدف در اجلاس های بعدی در مسیر توسعه شهری مبتنی بحث خوراک و تلفیق آن با بازآفرینی شهری دنبال خواهد شد.

captcha