رتبه دوم مسابقات دانش‌آموزی: خوشحالم که تلاش‌هایم نتیجه داد
کد خبر: 3593979
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸

رتبه دوم مسابقات دانش‌آموزی: خوشحالم که تلاش‌هایم نتیجه داد

گروه بین‌الملل: «ایدن شهزاد عبدالرحمن»، حافظ آمریکایی و حائز رتبه دوم مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزی تصریح کرد: من به‌صورت بسیار فشرده و جدی به تمرین محفوظات قرآنی می‌پردازم و خوشحالم که تلاش‌هایم نتیحه داد و رتبه دوم این رقابت‌ها را کسب کردم.

رتبه دوم مسابقات دانش‌آموزی: خوشحالم که تلاش‌هایم نتیجه داد
«ایدن شهزاد عبدالرحمن»، حافظ 15 ساله قرآن کریم از کشور آمریکا توانست در رشته حفظ کل قرآن در پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزی در ایران رتبه دوم را کسب کند.
وی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، ضمن ابراز خرسندی و خوشحالی از کسب این رتبه ارزشمند گفت: من پیش‌بینی می‌کردم که یکی از رتبه‌های برتر در این مسابقات را کسب کنم، چرا که به‌صورت فشرده و جدی به تمرین محفوظات قرآنی خود می‌پرداختم و اکنون خوشحالم که این تلاش‌هایم نتیجه داد.
وی افزود: از این که توانستم این رتبه را کسب کنم احساس خیلی خوبی دارم و من دست‌یافتن به این مقام ارزشمند را لطف و رحمت حق تعالی می‌دانم.
ایدن شهزاد عبدالرحمن تصریح کرد: من حفظ قرآن کریم را از سن 8 سالگی آغاز کردم و در 10 سالگی موفق به حفظ کامل قرآن شدم.
این حافظ قرآن آمریکایی درباره شیوه‌های آموزش حفظ و روخوانی قرآن در آمریکا گفت: خوشبختانه موانع و مشکلات خاصی در زمینه فراگیری حفظ و قرائت قرآن در آمریکا وجود ندارد، زیرا مساجد، اماکن مذهبی و مراکز قرآنی زیادی در این کشور هستند که اقدام به برگزاری جلسات و دوره‌های آموزش حفظ و روخوانی قرآن می‌کنند.
ایدین شهزاد عبدالرحمن درباره سطح حافظان شرکت‌کننده در پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزی در ایران گفت: من تجربه حضور در مسابقات بین‌المللی قرآن در کشورهای کویت و امارات را دارم، اما سطح حفاظ این بخش خیلی بالا بود و حافظان بسیار قوی حضور داشتند به طوری که رقابت تا حدودی دشوار بود.
وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که آیا تاکنون در مسابقات قرآن در کشورهای مختلف جهان حائز رتبه‌ای شده‌اید، گفت: من در مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه دبی توانستم رتبه دوم را کسب کردم و در مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه کویت نیز موفق به کسب رتبه سوم شده‌ام.
ایدن شهزاد عبدالرحمن اضافه کرد: در مسابقات محلی قرآنی زیادی نیز در آمریکا شرکت کرده‌ام که معمولا در این مسابقات رتبه‌های اول و دوم را کسب کرده‌ام.
رتبه سوم مسابقات دانش‌آموزی: به سبک «منشاوی» قرائت می‌کنم
«البشیر ابوبکر»، حافظ قرآن کشور نیجر نیز توانست در رشته حفظ کل قرآن کریم در پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌‌آموزی رتبه سوم را کسب کند.
وی در گفت‌وگویی کوتاه با خبرگزاری ایکنا گفت: من اکنون 18 سال سن دارم و حفظ کل قرآن کریم را از 4 سالگی آغاز کردم و در سن 10 سالگی موفق به حفظ کل قرآن شدم.
البشیر ابوبکر گفت: سابقه شرکت در مسابقات بین‌المللی قرآن جایزه خارطوم و بیست‌و‌چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مصر در رشته حفظ کل قرآن را دارم که در مسابقات خارطوم رتبه‌ای را کسب نکردم، اما در مسابقات بین‌المللی قرآن مصر حائز رتبه سوم شدم.
رتبه دوم مسابقات دانش‌آموزی: خوشحالم که تلاش‌هایم نتیجه داد
البشیر ابوبکر با اشاره به این که وی پیش‌بینی کسب یکی از رتبه‌های برتر این مسابقات را می‌کرد و گفت: مسابقات بین‌المللی قرآن ایران بسیار ممتاز است و آوازه‌ای جهانی دارد و من از قبل نیز درباره شکوه و عظمت این مسابقات شنیده بودم.
این حافظ قرآن از کشور نیجر گفت: من از «شیخ محمد صدیق منشاوی» تقلید می‌کنم و حتی در پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزی نیز قرائت خود را به سبک این استاد بزرگ مصری ارائه دادم.
وی در پایان از تعامل مسئولان و دست‌اندرکاران این دوره از مسابقات با متسابقین تمجید و قدردانی کرد و گفت: خاطره خوب حضور در این مسابقات را هیچ وقت فراموش نمی‌کنم.
captcha