درخواست ممنوعیت نمادهای دینی در دادگاه‌های «بادن وورتمبرگ»
کد خبر: 3593984
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱

درخواست ممنوعیت نمادهای دینی در دادگاه‌های «بادن وورتمبرگ»

گروه بین‌الملل: حزب سبزها و حزب محافظه‌کار مسیحی دموکرات آلمان، منع پوشش اسلامی و کلاه‌های سنتی یهودی(کیپا) در دادگاه‌های ایالت بادن وورتمبرگ را خواستار شده‌اند.

آماده//ممنوعیت نمادهای دینی در دادگاه‌های بادن وورتمبرگ
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در شماره 315 هفته‌نامه خبری رایزنی فرهنگی ایران در آلمان با اعلام این خبر آمده است: این قانون باید در آینده در مجلس ایالتی بادن وورتمبرگ به رأی گذاشته شود. تاکنون ائتلاف حاکم این ایالت، یعنی حزب سبزها و حزب مسیحی دموکرات در این مورد به اجماع رسیده‌اند.
هر چند نخست‌وزیر این ایالت(حزب سبزها) قبلا در مورد وضع این قانون تردید داشته، اما بالاخره برای به رأی گذاشتن این مسئله موافقت کرده است.
برخی از ایالات آلمان پوشش اسلامی را در مشاغل عمومی منع کرده‌اند. این مشاغل شامل پلیس، مشاغل حقوقی مانند قاضی، معلمی و سایر مشاغلی می‌شود که در خدمات عمومی و دولتی مشغول هستند.
بیشترین اختلافی که ممکن است بر سر وضع این قانون وجود داشته باشد، موضوع آزادی دین و بی‌طرفی دادگاه است. از یک سو افراد مسلمان حق این را دارند که پوشش اسلامی خود را حفظ کنند و از سوی دیگر دادگاه بر این است تا در برابر همه به‌طور یکسان برخورد کند.
این قانون شامل قضات و وکلای دولتی خواهد بود و قضات و وکلایی که به‌طور داوطلبانه کار می‌کنند، از این منظر مستثنی خواهند بود. در این قانون علاوه بر سمبل‌های مذهبی به نمادهای سیاسی نیز اشاره شده است.
captcha