ثبت وقف 100 میلیارد ریالی در نور
کد خبر: 3594019
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱

ثبت وقف 100 میلیارد ریالی در نور

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه مازندران از ثبت وقف یک ساختمان تجاری در نور با نیت ترویج فرهنگ قرآنی، کمک به ایتام و درمان نیازمندان خبر داد.

مسعود قربانی معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه مازندران در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران، با بیان اینکه امروزه توجه به فرهنگ وقف باید از سوی همه رسانه ها و سخنرانان و صاحبان تریبون ترویج شود، گفت: در تحقق شعار سال و توجه به اقتصاد و رفع فقر و نیز انجام امورات فرهنگی بر زمین مانده می توان با وقف بر اساس نیاز روز پاسخ داد.
وی افزود: وجود امامزادگان بسیار در استان مازندران گویای دلباختگی مردمان این مرز و بوم به خاندان اهل بیت(ع) است و مازندرانی‌ها موقوفات زیادی برای ایام محرم و اطعام عزاداران حسینی دارند.
قربانی توجه به وقف قرآنی را رو به رشد دانست و تصریح کرد: در دو روز گذشته، دانگ مشاع از یک‌هزار و 314 متر مربع عرصه و ۶ هزار متر مربع اعيان ساختمان 5طبقه تجاري به ارزش 100 میلیارد ریال در شهرستان نور وقف شده است.
وی با بیان اینکه واقف خیراندیش محمد چراغی این وقف را با حضور در اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نور ثبت کرد، افزود:  این واقف دو دانگ مشاع از یک‌هزار و 314 متر مربع عرصه و ۶ هزار متر مربع اعیان ساختمان پنج طبقه تجاری خود را وقف کرده است.
معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه مازندران  با بیان اینکه این موقوفه یکی از بزرگترین موقوفات تجاری مازندران و کشور به‌شمار می‌رود، اظهار کرد: این ساختمان تجاری برای کمک بر ایتام، ترویج فرهنگ قرآنی و خدمات درمانی نیازمندان وقف شده است.
وی افزود: اداره کل اوقاف برای انجام باشکوه مسابقات قرآنی نیازمند موقوفات در حوزه قرآن است تا با تشویق همه گروه های سنی با تهیه جوایز ارزشمند بتواند افراد بیشتری را به عرصه معنوی قرآن جذب کند.
captcha