رتبه سوم قرائت دانش‌آموزی: مدیون جمعیت قرآن کریم لبنان هستم
کد خبر: 3594053
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۵

رتبه سوم قرائت دانش‌آموزی: مدیون جمعیت قرآن کریم لبنان هستم

گروه بین‌الملل: «حسین ایمن غانم»، قاری لبنانی تصریح کرد: کسب رتبه سوم در رشته قرائت پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزی در ایران را مدیون جمعیت قرآن کریم لبنان هستم.

رتبه سوم قرائت دانش‌آموزی: مدیون جمعیت قرآن کریم لبنان هستم
«حسین ایمن غانم»، قاری لبنانی و حائز رتبه سوم رشته قرائت پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانش‌آموزی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) گفت: «جمعية القرآن الكريم للتوجيه والإرشاد»(جمعیت هدایت و ارشاد قرآن کریم) لبنان، نقش مهمی در آموزش قرائت قرآن به من برعهده داشت و من رسیدن به این سطح از قرائت را مدیون این مرکز قرآنی می‌دانم.
وی افزود: «سیدحسین السید» از مدرسان قرآنی این جمعیت نیز زحمات زیادی برای من کشیدند و این موفقیت بزرگ را مدیون تلاش‌ها و زحمات این استاد بزرگ در جمعیت قرآن کریم لبنان می‌دانم.
حسین ایمن غانم با اشاره به این که 15 سال سن دارد و نخستین حضور خود در یک مسابقه بین‌المللی قرآن را تجربه می‌کند، گفت: من تاکنون در مسابقات محلی قرآنی زیادی در لبنان حضور داشته‌ام، اما حضور من در پنجمین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی نخستین تجربه در عرصه بین‌المللی بود.
وی گفت: من در مسابقات محلی قرآن کریم در لبنان در سال 2013 میلادی موفق به کسب رتبه نخست در رشته قرائت تحقیق شدم.
این قاری نوجوان لبنانی با ابراز خرسندی از کسب رتبه سوم را در رشته قرائت این دوره از رقابت‌ها گفت: من خداوند متعال را بسیار شکرگزارم که من را از اهل قرآن و حاملان کلام وحی قرار داده است.
غانم در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که از کدام یک از مشاهیر قرائت تقلید می‌کند، گفت: من از سبک قرائت «شیخ محمود شحات انور» از قاریان برجسته مصری تقلید می‌کنم.
وی در بخش دیگری از این گفت‌‌وگو به ارزیابی سطح قاریان شرکت‌کننده در این مسابقات دانش‌آموزی پرداخت و گفت: بدون اغراق می‌گویم که اغلب قاریان از سطح بسیار بالایی برخوردار بودند و با اعتماد به نفس و بسیار مسلط تلاوت خود را اجرا کردند.
حسین غانم در ادامه از تعامل دوستانه و محبت‌آمیز مسئولان و دست‌اندرکاران مسابقات با دانش‌آموزان شرکت‌کننده در مسابقات تمجید کرد و گفت: خوشبختانه هتل محل اسکان و امکانات فراهم‌شده برای متسابقین و حاضران در این مسابقات بسیار خوب بود و از برنامه‌های تفریحی و فرهنگی درنظر گرفته‌شده برای این رقابت‌ها نیز استفاده کردیم.
یادآور می‌شود، جمعیت هدایت و ارشاد قرآن کریم لبنان یک انجمن قرآنی خیریه متعلق به شیعیان است که در سال 1408 هجری قمری تأسیس شده و به‌صورت رایگان به علاقه‌مندان قرآن کریم آموزش می‌دهد. تربیت نسلی مطابق با معیارهای قرآنی و تشکیل جامعه‌ای آراسته به ارزش‌ها، مبانی و اصول قرآنی از اهداف این انجمن است.
captcha