محافل قرآنی حرم ثامن‌الحجج(ع) در اعیاد شعبانیه
کد خبر: 3594058
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۹

محافل قرآنی حرم ثامن‌الحجج(ع) در اعیاد شعبانیه

گروه فعالیت‌های قرآنی‌: اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی برنامه‌های متنوع قرآنی را ویژه زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) در هفته نخست شعبان‌المعظم و اعیاد این ماه نورانی در نظر گرفته است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، اداره علوم قرآنی آستان قدس رضوی برنامه‌های متنوع قرآنی را ویژه زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) در هفته نخست شعبان‌المعظم و اعیاد این ماه نورانی در نظر گرفته است.
بنابر این گزارش، مراسم ویژه بانوان شامل سخنرانی و بیان احکام، محفل قرآنی و ترتیل‌خوانی، کلاس و کارگاه آموزش قرآن، حلقه معرفت، مشاوره فردی و گروهی، پاسخگویی و ... در طول ایام این هفته هر روز در رواق حضرت زهرا(س) اجرا می‌شود.
ترتیل‌خوانی کلام الله مجید با عنوان «قرآن‌الفجر» نیم ساعت بعد از اقامه نماز صبح در رواق حضرت فاطمه زهرا(س) هر روز این هفته به جز جمعه، با اجرای خانم‌ها زینب حسن‌زاده، زهرا مهوشیان، اعظم امینی‌نژاد، ملیحه اسحاق‌نژاد، نجمه ملک‌پور،  سمیه حاجی‌زاده، راضیه و فاطمه ناطقی، معصومه صهبایی، ملیحه غلامی، زهرا افخمی و منیره افکاری از جمله برنامه‌های قرآنی جدید این اداره در سال جدید ویژه بانوان به شمار می‌رود.
علاوه بر این، این هفته و در روزهای شنبه، دوشنبه، چهارشنبه و جمعه به ترتیب 9، 11، 13 و 15اردیبهشت‌ماه محفل انس با قرآن ویژه بانوان در رواق حضرت فاطمه زهرا(س) یک ساعت قبل از اذان مغرب در نظر گرفته شده است که خانم‌ها حاجی‌زاده، زهرا مهوشیان، مریم حسینی، هدای تیزابی، ملیحه سلطانی، ملیحه اسحاق‌نژاد، کنیز ستاری، لیلا سالمیان، حمیده مصباح، ملک‌پور و دهقان امر اجرا را بر عهده دارند و گروه تواشیح ریحانة‌النبی(س) و آوای ظهور نیز به اجرای برنامه می‌پردازد.
همچنین محافل انس با قرآن هر روز این هفته از ساعت 17:35 الی 19:15 در ایوان مقصوره مسجد جامع گوهرشاد حرم رضوی در نظر گرفته شده است که صادق قربانی، سیدمحمدجواد علمی، محمد مشمول، رضا عابدین‌زاده، جلیل حسین‌زاده،علیرضا اسحاقی، محمدرضا شفیعی مؤمن، کاظم نصرالهی، سیدخلیل‌الله نجات‌حسینی، جواد کاشفی، محمود محمدی‌نیا، سیدعلی مومنیان، حجت‌الاسلام محمدمهدی رجبی، رضا گلشاهی، سعید قره‌داشی، ابوالفضل چمنی، سیدحمزه موسوی، هاشم روغنی، احسان سوختانلو، مهدی تقی‌پور، جواد پناهی، احسان محمدی، مسعود پنجه، حسین‌ پورکویر امر تلاوت را بر عهده دارند.
علاوه بر این در این محافل که حمید غلامی، غلامرضا باوجدان، سیدمحمود سعیدی و علی محمدی امر اجرا را بر عهده دارند گروه‌های تواشیح معراج، بینات، سیرة‌النبی(ص)، رضوان و عروة‌الوثقی زائران امام رضا(ع) را در این ایام شادی به فیض معنوی می‌رسانند.
برگزاری محفل قرآنی ام‌الازهار «جنگ دختران» با اجرای خانم‌ها مجرد و سرداقی سه‌شنبه، 12 اردیبهشت‌ماه یک‌ ساعت‌ و نیم قبل از نماز مغرب و عشاء در رواق حضرت زهرا(س) از دیگر این برنامه‌ها به شمار می‌رود.
محفل قرآنی کودکان نیز پنجشنبه، 14 اردیبهشت‌ماه از ساعت 20 الی 21 در رواق دارالهدایه با تلاوت شهرام تدین و مجتبی مهاجر برگزار خواهد شد.  
یادآور می‌شود، از حدود اسفندماه سال گذشته کلیه برنامه‌هایی که مکان برگزاری آن‌ها در دارالقرآن الکریم آستان قدس رضوی است، به جهت انجام عملیات ساختمانی به شبستان قرآن و نهج‌البلاغه مسجد جامع گوهرشاد و رواق حضرت زهرا(س) انتقال یافته و در حاضر دارالقرآن‌الکریم تعطیل است.
captcha