موبایل؛ همسایه ناهنجار
کد خبر: 3594116
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶
یادداشت وارده/

موبایل؛ همسایه ناهنجار

گروه فضای مجازی: موبایل همسایه‌ای ناهنجار، که زندگی ما را احاطه کرده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، سیدمجید بایگانی، مدرس رشته روابط عمومی در دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد در یادداشتی که در اختیار ایکنا قرار داده، نوشته است: در دنیای امروزه که کم‌کم به سمت سردی و کاهش عواطف، آن را پیش می‌بریم و گاهی اوقات در تنهایی احساسات و عواطف خود را با سگ و گربه در میان میگذاریم، شاید گوشی همراه نقشی همچون سگ و گربه را برایمان بازی می‌کند.
تلفن‌های همراه، همسایه ناهنجاری است که قسمت قابل توجهی از زندگی ما را به خود اختصاص داده‌اند‌، تا آنجا که کمتر کسی را می‌توان یافت که با این وسیله زیبا، جادار و سرگرم کننده (اعتیاد آور) در ارتباط نباشد.
فرهنگ استفاده از موبایل مورد بسیار مهمی است که همواره بسیاری از مردم خواسته و یا ناخواسته درگیر و دست به گریبان ناهنجاری‌های آن هستند.
در دنیای امروز جدا از استفاده درست از آن، استفاده نابجا و نادرست از آن می‌تواند باعث آزار دیگران و گسترش ناهنجاری‌هایی شود که در طول شبانه‌روز آن را به وضوح مشاهده می‌کنیم.
در میهمانی‌ها، نشست‌های خانوادگی و دوستانه که امروز شرکت می‌کنیم یک سر حیاتی آن موبایل هست.
چند نفر از اهالی یک خانواده کنار هم نشسته‌اند که ساعاتی را با هم به صحبت کردن، احوالپرسی و ... بگذرانند اما وقتی که ناخودآگاه از در وارد می‌شویم با صحنه‌ای روبرو خواهیم شد که گویی چند غریبه با تعجب به دستگاهی که در دستان مبارکشان هست خیره شدند و و فضایی فرازمینی را برایمان به تصویر می‌کشند.
عدم وجود روحیه اجتماعی و شاید از بین رفتن فرهنگ نشست‌ها و گفت‌وگو با هم به معضلی در جامعه ما تبدیل شده است.
چند ساعت برای نشستن کنار هم وقت می‌گذاریم اما دریغ از اینکه دقایقی را با هم به اختلاط بپردازیم.حالا صحبت کردن با هم‌دیگر در نشست‌های خانوادگی به جای خود!
وقتی در یک نشست خانوادگی باصفا کنار هم جمع شده‌ایم چشمان بعضی‌ها با انحناء زیاد و تقریبا 90 درجه به گوشی‌های دیگران خیره می‌شود شاید اطلاعاتی از گوشی دیگران کسب کند.این عمل به غیر از اینکه ناشایست است، در فرهنگ انسان‌ها جای ندارد و باعث آسیب به چشم خواهد شد.
فضای مجازی، عضویت در گروه‌های بسیار، عدم توجه به حقوق خانواده، عدم فرهنگ مناسب استفاده از موبایل، ایجاد روحیه تک محوری افراد و عدم مشارکت در زندگی از مهم‌ترین آسیب‌های عشق اولمان(موبایل) است.
بیائیم از امروز در میهمانی‌ها کمتر از موبایل استفاده کنیم.
captcha