تجلیل از مربیان قرآنی و معلمان شهید مشهدی
کد خبر: 3594248
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۳
در قالب جشن «معلم سپاس» صورت می گیرد؛

تجلیل از مربیان قرآنی و معلمان شهید مشهدی

گروه فعالیت های قرآنی: قائم‌مقام سازمان فرهنگی _ تفریحی شهرداری مشهد با بیان اینکه در آستانه روز معلم افرادی که در حوزه قرآنی فعالیت داشته‌اند به‌عنوان مربیان قرآنی شناسایی‌ شده و تقدیر می‌شوند، گفت: همچنین در مراسم روز «معلم سپاس» یک بخش به معلمان شهدا و معلمانی که شهید شده‌اند اختصاص‌یافته است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی پایگاه فرهنگی _ تفریحی شهرداری مشهد، جعفر رئیسیان زاده، قائم مقام سازمان فرهنگی - تفریحی شهرداری مشهد امروز، نهم اردیبهشت ماه در نشست خبری اعلام ویژه‌برنامه‌های «هفته معلم» و «روز کارگر» که در محل این سازمان برگزار شد، با بیان این‌که طراحی برنامه‌ها برای سال جاری دارای چند سیاست و راهبرد مهم است، اظهار کرد: باید توسعه فضای مکانی و پوشش جغرافیایی به‌منظور پراکندگی برگزاری جشن‌ها و برنامه‌ها در سطح شهر شود که این امر اولین راهبرد در برگزاری ویژه‌برنامه‌هاست.
وی، افزایش مشارکت انسانی و مردمی را دیگر سیاست و راهبرد این سازمان عنوان و اضافه کرد: تلاش شده بخشی از برنامه‌ها توسط مردم و بدنه اجتماعی انجام شود زیرا دو موضوع کارگر و معلم، موضوع‌هایی اجتماعی است و با حضور مردم مؤثرتر اجرا می‌شود.
تقدیر از مربیان قرآنی مشهدی
قائم مقام سازمان فرهنگی _ تفریحی شهرداری مشهد با بیان این‌که فرهنگسراها برخی اقدامات ابتکاری را در دستور کار خود قرار داده‌اند، گفت: از بحث معلمان به سمت مدرسان رفتیم یعنی افرادی که به‌نوعی در رشته‌ای تعلیم داشته‌اند نیز مورد توجه قرار گیرند به‌طور مثال، افرادی که در حوزه قرآنی فعالیت داشته‌اند به‌عنوان مربیان قرآنی شناسایی‌ شده و تقدیر می‌شوند.
رئیسیان زاده اضافه کرد: فرهنگسرای قرآن و عترت نیز در ویژه‌ برنامه‌ای از مربیان قرآنی که در حفظ و قرائت قرآن به نوجوانان آموزش می‌دهند، تقدیر می‌کند.
«یادی از شهدای معلم» در جشن های ویژه روز معلم
وی افزود: در مراسم روز «معلم سپاس» یک بخش به معلمان شهدا و معلمانی که شهید شده‌اند اختصاص‌یافته و بخشی نیز برای پرداختن به شخصیت شهید مطهری پیش‌بینی‌شده است، قسمت «یادی از شهدای معلم» نیز برنامه‌ریزی‌شده تا یاد شهدا در این روز که بهانه اصلی نام‌گذاری روز معلم است، فراموش نشود.
تقدیر از اقشار مختلف کارگر در مشهد
قائم‌مقام سازمان فرهنگی _ تفریحی شهرداری مشهد ادامه داد: این سازمان در برنامه‌ریزی‌های خود، اجرای رویه‌های جدید در انتخاب افرادی که از آنان تقدیر می‌شود را موردتوجه قرار داده تا اقشاری که تاکنون کمتر دیده‌ شده و از آنان غافل بوده‌ایم نیز به نحو شایسته‌ای تقدیر شوند.
وی با بیان این‌که سه بسته محتوایی مساجد، مدارس و میدانی در گرامیداشت مقام معلم و روز کارگر طراحی‌شده است، افزود: مسجد، پایگاه مهم اجتماعی است و برای تحقق موضوع مسجدمحوری باید مردم شاهد وقوع اتفاقات جدید در این فضا باشند.
رئیسیان زاده ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی، بنا شد تا هر فرهنگسراها، پنج مسجد اطراف خود را شناسایی کرده و در آن از معلمان و کارگرانی که حضور مستمر در مسجد دارند یا مجاور آن هستند، تقدیر کنند، این مراسم در بیش از  100 مسجد برگزار خواهد شد.
تقدیر از معلمان پیشکسوت و بازنشسته در مدارس
وی به بیان برنامه‌های مربوط به دومین بسته محتوایی پرداخت و عنوان کرد: در برگزاری روز معلم تغییر رویه دادیم و از معلمان بازنشسته تقدیر می‌شود؛ دانش آموزان از معلمان خود تقدیر می‌کنند اما معلمان بازنشسته و قدیمی‌تر مورد غفلت قرار می‌گیرند، درصدد اضافه کردن این بخش از تقدیر به سبد تقدیر معلمان بودیم و تصمیم شد تا از این معلمان نیز تقدیر شود؛ این ویژه‌برنامه‌ها نیز همچون طرح مساجد در حدود 100 مدرسه اجرا می‌شود.
قائم‌مقام سازمان فرهنگی _ تفریحی شهرداری مشهد یادآور شد: در حوزه برنامه‌های میدانی، دو قالب برنامه طراحی‌شده است که در سطح شهر اجرا می‌شود، در روز کارگر تا پایان روز معلم که شامل سه روز است پاتوق‌های سرود و تئاتر در شهر به اجرای برنامه خواهند پرداخت.
برپایی پاتوق های سرود در 8 نقطه شهر
وی افزود: 8 نقطه پرتردد مشهد همچون بازار مرکزی، مجتمع آرمان، بازار جنت، بازار فردوسی، پارک ملت، میدان بیت‌المقدس در مجاورت بازار رضا و میدان 17 شهریور، انتخاب‌شده تا پاتوق‌های سرود در این محل‌ها اجرا شود؛ علاوه بر آن، یک گروه سرود سیار نیز در کارخانه‌ها حاضر شده و سرود «خدا قوت کارگر» را به‌پاس قدردانی از این عزیزان اجرا می‌کنند.
رئیسیان زاده با بیان این‌که اجرای سرودها در سطح شهر از عصر دهم اردیبهشت‌ماه آغاز و یک هفته ادامه خواهد داشت، ادامه داد: دو جشن شهری با عنوان «خدا قوت کارگر» برنامه‌ریزی‌شده که یکی به همت فرهنگسرای شهر زیبا در سالن شهدا راه‌آهن و دیگری در پارک علم و فناوری برگزار می‌شود.
شناسایی معلمان 30 نخبه مشهدی و تقدیر از آنان
وی با بیان اینکه تلاش شده این نگاه به مردم منتقل شود که حاصل موفقیت شهر و مردم، نتیجه تلاش معلمان است، تصریح کرد: سال گذشته از مدیران مدارس تقدیر شد اما امسال با تغییر شیوه تقدیر، 30 نخبه علمی، فرهنگی، ورزشی و هنری مشهدی همچون هادی عامل، رضوی تهیه‌کننده ماجرای نیمروز، قاسم رفیعا و علی مسعودی را انتخاب کرده، معلمان آنان شناسایی‌شده و این 30 نخبه در مراسمی از معلمان خود تقدیر می‌کنند.
قائم‌مقام سازمان فرهنگی _ تفریحی شهرداری مشهد افزود: این مراسم که دوشنبه 11 اردیبهشت‌ماه در تالار شهر برگزار می‌شود، با استندآپ کمدی مسعودی و طنزخوانی آقای رفیعا همراه خواهد بود.
حضور 4 هزار نفر از خانواده کارگران مشهدی در جشن «خداقوت کارگر»
قائم‌مقام سازمان فرهنگی _ تفریحی شهرداری مشهد عنوان کرد: حدود 900 نفر از کارگران به همراه خانواده خود برای تکریم و تجلیل دعوت هستند و در مجموع بالغ‌بر 4 هزار نفر در این مراسم حضور خواهند داشت؛ این جشن یکشنبه 10 اردیبهشت‌ماه بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود.
وی دلیل برگزاری چنین جشنی در پارک علم و فناوری را قدردانی از کارگرانی دانست که در تحقق اقتصاد مقاومتی تلاش می‌کنند و تصریح کرد: ممکن است کارخانه‌ها، ادارات و مجموعه ها برای تقدیر برنامه‌ای داشته باشد اما در این‌ بین برخی قشرها دیده نمی‌شوند و متولی خاصی برای تقدیر از آنان وجود ندارد.
رئیسیان زاده ادامه داد: ممکن است از مدیران و مهندسان شرکت‌های دانش‌بنیان تقدیر شده باشد اما کارگرانی که در این شرکت‌ها فعالیت کرده و به اقتصاد مقاومتی خدمت می‌کنند کمتر دیده می‌شود.
برپایی 20 جشن محوری در فرهنگسراها
وی با اشاره به جشن‌های صنفی در فرهنگسراها، عنوان کرد: 20 جشن محوری با عنوان «خدا قوت کارگر» در فرهنگسراها برگزار می‌شود که هر جشن مختص به یک صنف از کارگران است.
قائم‌مقام سازمان فرهنگی _ تفریحی شهرداری مشهد یادآور شد: نحوه ورود سازمان فرهنگی به جشن‌ها در مدارس و مساجد، پشتیبانی و کمک به برگزاری در قالب تأمین لوح‌های تقدیر، هدایا و هماهنگی گروه‌های هنری است.

captcha