شوراهای اسلامی روستاها، با همدلی و یکدلی فعالیت کنند
کد خبر: 3594387
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۲
استاندار خراسان‌شمالی:

شوراهای اسلامی روستاها، با همدلی و یکدلی فعالیت کنند

گروه سیاست و اقتصاد: استاندار خراسان‌شمالی خطاب به اعضای شورای اسلامی روستاهای استان گفت: خودمحوری در روستاها از بین برود و تفکر شورایی میان اعضای شوراها فراگیر شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، محمدرضا صالحی، استاندار خراسان‌شمالی، در همایش روز ملی شوراها با بیان اینکه باید امورات به نحوی پیش رود که نقش مردم کاملاً دیده شود، اظهار کرد: باید در شوراها از نظر اکثریت پیروی شود و برای رفع مشکلات، خرد جمعی در اولویت امور قرار گرفته و اعضای شورا از اختلاف و دو دستگی بپرهیزند.
وی با اشاره به اینکه اعضای شورای روستاها برای توسعه و رونق روستائیان، به دریافت وام و تشکیل و گسترش تعاونی‌های روستایی اقدام کنند، ادامه داد: اعتبارات ملی در قالب تسهیلات ارزان قیمت برای تعاونی‌های روستایی پیش بینی شده که سهم خراسان‌شمالی در جذب این اعتبارات ناچیز بوده است.
نماینده عالی دولت در خراسان‌شمالی خاطرنشان کرد: دولت در صدد است در حد وسع خود، مبلغ یارانه دهک‌های پایین جامعه را افزایش دهد و با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و افزایش اعتبار دهیاری‌ها، در جهت توسعه روستا و کاهش آمار مهاجرت به شهر گام بردارد.
صالحی گفت: اعتبارات تخصیص یافته سال 95 شهرداری‌های خراسان‌شمالی 200 میلیارد تومان و اعتیار دهیاری ها، 113 میلیارد تومان بوده است.
وی اضافه کرد: اعتبار دهیاری‌ها در دولت سابق 24 میلیارد تومان بوده و افزایش اعتبارات، نشان دهنده توجه ویژه دولت تدبیر و امید به توسعه روستاها است.
استاندار خراسان شمالی جذب 23 میلیارد تومان در سال 95 جهت پرداخت بدهی دستگاه‌های اجرایی به شهرداری‌ها، استخدامی جدید سال 96 ، ایجاد تعاونی‌های روستایی و ارائه مجوز جهت استفاده از اراضی منابع طبیعی را از دیگر برنامه‌های گسترش امور شوراها عنوان کرد.
صالحی از معیار مهم انقلاب اسلامی را توجه به نقش مهم مردم در تمامی امور توصیف کرد و افزود: با داریم به کمک شوراها بسیاری از اقدامات عقب افتاده طی سال‌های گذشته در این استان را به سرانجام برسانیم.
وی یکی از برنامه‌های مهم اجرایی تا پایان سال 96 را ایجاد حداقل 6 پارک بانوان ر شهرستان‌های استان عنوان کرد و گفت: دریافت رتبه یک جذب سرمایه گذاری سال گذشته در میان تمام استان‌های کشور، نشان از همدلی مسئولان است و امسال باید این تفاهم نامه‌ها، به مرحله اجرا درآید.
وی هدف‌گذاری برای ایجاد 10 هزار شغل در خراسان شمالی را از برنامه‌های مهم سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال توصیف کرد و افزود: ایجاد اشتغال در حوزه‌های کشاورزی، صنعتی، گردشگری و سایر بخش‌ها کاری بزرگ است که با همدلی مردم و مسئولان محقق می‌شود.
استاندار خراسان شمالی در ادامه سخنان خود، به برگزاری انتخاباتی با شکوه و دعوت از مردم برای حضوری حماسی پرداخت و ادامه داد: مردم وعده‌های توخالی برخی از نامزدها را باور نمی کنند و محدود کردن مردم در این جمله که اگر کسی که با من نباشد علیه من است، سخن درستی نیست.
صالحی اضافه کرد: دولت تدبیر و امید به این جمله اعتقاد دارد که هرکس علیه ما نیست حتی اگر منتقد باشد، با ما است و نگاه حیات بخش انتقاد و دریافت انتقادات، زمینه رشد و بالندگی را فراهم می آورد.
نماینده مردم بجنورد، گرمه و جاجرم، مانه و سملقان و راز و جرگلان در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: نمایندگان مجلس با جدیت باید به دنبال تفکیک وظایف شوراها از دستگاه‌های اجرایی نظیر بنیاد مسکن باشند تا اجرای پروژه روستایی، از صفر تا صد در اختیار و انحصار یک دستگاه اجرایی نباشد.
علی قربانی اضافه کرد: اختصاص چهار میلیون تن قیر برای روکش و آسفالت روستایی، صدور مجوز برای پرداخت بدهی هفت هزار میلیارد تومانی دولت به گندم کاران، پرداخت وام یک میلیارد ریالی به بدهکاران بانک کشاورزی و ورود مجلس در جهت کاهش نابرابری‌های اجتماعی به ویژه اعتبارات دهیاری روستاها از اقدامات مجلس و همکاری با دولت طی یکسال گذشته بوده است.
وی با بیان اینکه در فصل انتخابات، مردم حرف و وعده های پوچ را باور نکنند، گفت: وقتی اختیار کاهش و افزایش یارانه‌ها در انحصار مجلس است، چگونه فلان کاندیدا از افزایش چهار برابری یارانه‌ها سخن می‌گوید.
قربانی از ملت ایران خواست که ضمن حور حداکثری در پای صندوق‌های رای، کارنامه کاری کاندیداتورهای ریاست جمهوری را بررسی و سوابق اجرایی آن‌ها را مطالعه کنند تا شخصی آگاه و با تجربه سکان چهار ساله ریاست جمهوری را در اختیار گیرد.
captcha