برگزاری جلسه هماهنگی مرحله شهرستانی مسابقات قرآن خواف
کد خبر: 3594407
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲

برگزاری جلسه هماهنگی مرحله شهرستانی مسابقات قرآن خواف

گروه شهرستان‌ها: جلسه هماهنگی مرحله شهرستانی چهلمین دوره مسابقات قرآن کریم خواف با حضور امام جمعه اهل سنت و رئیس اوقاف و امور خیریه خواف برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم اوقاف با حضور سیدابوالفضل محمودی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خواف و مولوی صدرالدین احراری، امام جمعه اهل سنت خواف در دفتر امام جمعه اهل سنت این شهرستان برگزار شد.
در این جلسه سیدابوالفضل محمودی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خواف با اشاره به ضرورت برگزاری مسابقات قرآن کریم، گفت: در بحث ضرورت برگزاری مسابقات قرآن کریم بايد اذعان كرد كه اين اقدام از مصاديق آيات قرآن است.
وی افزود: قرآن کریم، مومنان را به سبقت گرفتن در امور خير، مسابقه ‌گذاشتن در موضوعات مثبت و مواردی كه انسان را به خداوند نزديك می‌كند، تشويق كرده است.
محمودی اظهار کرد: نفس تجمع و گردهمايی اين جوانان قرآنی می‌تواند زمينه بسيار مناسبی برای آشنايی آنان با يكديگر و ايجاد وحدت، همدلی، تعامل و همكاری مثبت باشد.
وی ضمن تشکر از امام جماعت اهل سنت خواف، مسابقات سراسری قرآن اوقاف را فرصت مناسبی برای خودآزمایی قرآن‌آموزان دانست و گفت: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خواف تمام تلاش و همت خود را برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این مسابقات به کار می‌گیرد و انتظار می‌رود ادارات و ارگان‌های فرهنگی شهر، این اداره را یاری کنند.
در ادامه این جلسه مولوی صدرالدین احراری، امام جمعه اهل سنت خواف مسابقات قرآن را بزرگ‌ترین فرصت برای نشر معارف اسلامی دانست و گفت: باید از ظرفیت قرآن کریم برای تبلیغ و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه استفاده شود.
وی از فعالیت‌های خوب قرآنی اداره اوقاف شهرستان تشکر کرد و خواستار برگزاری هرچه باشکوه‌تر مسابقات قرآن در شهرستان خواف شد.
captcha