بار سنگین نظام بر دوش آموزش و پرورش است
کد خبر: 3594419
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷

بار سنگین نظام بر دوش آموزش و پرورش است

گروه اجتماعی: نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با اشاره به نقش حساس آموزش و پرورش در تربیت نسلی خلاق و متفکر گفت: بار سنگین نظام بر دوش آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان، آیت الله ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی، در جلسه ستاد هفته معلم، اظهار کرد: معلمان و اساتید، زیربنای نظام اسلامی را پایه‌ریزی می‌کنند و اگر این پایه‌ها مستحکم ساخته شود، دوام و استمرار نظام مقدس جمهوری اسلامی تضمین خواهد شد.
وی بیان کرد: سهم آموزش‌ و پرورش در توسعه کشور و تکامل انسان‌ها، سهم قابل‌ قبول، کلیدی و بنیادی است و خدمات معلمان در تمامی حوزه‌ها قابل‌ مشاهده است.
امام‌ جمعه بجنورد با اشاره به فضایل مقام معلم، افزود: معلمی مقام والایی است و ما نمی‌توانیم از مقام معلمان به نحو شایسته تجلیل کنیم.
وی به آیه «و علم آدم الاسماء کلّها» اشاره کرد و گفت: معلمی درجات مختلفی دارد و اولین معلم در عالم خلقت، خداوند متعال است که تمامی اسماء خود واژه‌های کلیدی برای رسیدن انسان به سعادت را به حضرت آدم (ع) آموخت و در درجات بعدی پیامبران و اولیاء الهی هستند که دارای مقام معلمی هستند و در مراتب بعدی مقام معلمی به کسانی می‌رسد که در راه آموختن علوم به دیگران قدم نهاده‌اند.
استاد درس خارج فقه حوزه‌های علمیه استان خراسان شمالی تصریح کرد: معلمی یک شغل و حرفه نیست، بلکه نوعی پدری کردن و خدمت به هم نوع برای رساندن آن‌ها به تکامل و هدایت آن‌ها به‌سوی قله‌های انسانیت است.
وی با بیان حدیث «مَن تَعَلَّمَ للّه وعَمِلَ للّه وعَلَّمَ للّه دُعِيَ في مَلَكوتِ السَّماواتِ عَظيماً»، افزود: امام صادق(ع) در بیان فضیلت مقام معلم می‌فرمایند: هر كه براى خدا علم بياموزد و براى خدا[به آن] عمل كند و براى خدا به ديگران آموزش دهد، در ملكوت آسمان‌ها از او به بزرگى ياد شود و در واقع می‌توان گفت در این روزها ملائک مقرب الهی برای معلمان جشن می‌گیرند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تأکید کرد: جایگاه معلم، کاربرد و اثر او در جامعه بسیار اهمیت دارد و اگر معلمان به این جایگاه خطیرشان واقف باشند و برای آموزش دادن هر چه بهتر دانش‌آموزان برای رسیدن به قله‌های افتخار همت بیشتری کنند، می‌توانیم شاهد افتخارات بیشتری برای نظام اسلامی باشیم.
وی گفت: امسال از سوی مقام معظم رهبری به‌ عنوان سال «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» نامگذاری شده است و باید توجه کنیم که تولید کردن تنها تولید سخت‌افزاری نیست بلکه تولید علم و تولید انسان‌های متخصص و متعهد برای خدمت به جامعه و نظام اسلامی، نیز از مصادیق تولید است و در این راستا آموزش‌ و پرورش باید نقش خوبی را ایفا کند.
نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی بیان کرد: همه خدمتگذاران نظام مقدس جمهوری اسلامی، خروجی‌های آموزش‌ و پرورش و دست‌پرورده معلمان پرتلاش و صادق هستند و باید همه قدردان زحمات معلمان به‌ ویژه معلمان کلاس اول ابتدایی باشند.
وی افزود: دانش‌آموزان امانت‌هایی مردم هستند و باید در رشد دادن آن‌ها و مهارت‌آموزی و تسلط ایشان بر امور بیشتر تأکید شود.
آیت الله یعقوبی اشاره کرد: اگر علم در بستر ایمان رشد کند درجات بسیاری پیدا خواهد کرد و معلمان سعی کنند هم در زمینهٔ علمی و همه در زمینهٔ اعتقادی، دانش‌آموزان را آموزش دهند.
وی بیان کرد: معلم باغبانی است که از ابتدا به دانش‌آموز شخصیت می‌دهد و در ادامه علوم روز را به او آموزش می‌دهد و در راستای خدمت به جامعه اسلامی او را آماده می‌کند.
امام‌ جمعه بجنورد در ادامه سخنان خود، افزود: همان‌گونه که تولید ملی و استفاده از تولیدات داخلی مهم است، تولیدات فاخر از سوی تولیدکنندگان نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
captcha