پخش جشنواره «از عید تا عید» از شبکه قرآن سیما
کد خبر: 3594465
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۵

پخش جشنواره «از عید تا عید» از شبکه قرآن سیما

گروه فعالیت‌های قرآنی: جشنواره فیلم‌های سینمایی پویانمایی با عنوان «عید تا عید» از شبکه قرآن و معارف سیما روی آنتن می‌رود.

مهدی دهقان نیری، مدیر گروه کودک و نوجوان شبکه قرآن و معارف سیما در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به ارائه توضیحاتی در مورد جشنواره فیلم‌های سینمایی پویانمایی پرداخت و بیان کرد: گروه کودک و نوجوان شبکه، گروه تازه تأسیسی است و برای اینکه مخاطبان کودک و نوجوان را مجددا به شبکه جذب کنیم، اقداماتی در نظر گرفته شده است.
وی در ادامه افزود: یکی از این اقدامات، پخش جشنواره‌های مختلف در شبکه به مناسبت‌های مختلف است، از دیروز، 9 اردیبهشت که شب تولد امام حسین(ع) بود تا نیمه شعبان، جشنواره پخش فیلم‌های پویانمایی را به نام «از عید تا عید» برای مخاطبان در نظر گرفته‌ایم، همچنین این انیمیشن‌ها همگی تولید داخل هستند و هر روز از ساعت 15:30 تا تاریخ 22 اردیبهشت روی آنتن خواهد رفت.
دهقان نیری در ادامه به سایر فیلم‌های سینمایی این جشنواره اشاره و بیان کرد: روز گذشته فیلم «از قبیله نور» با موضوع زندگی نامه سید جمال‌الدین اسدآبادی بود، همچنین امروز «آقای مهربانی» مربوط به زندگی امام رضا(ع)، فردا «بازمانده» در مورد مبارزه مردم فلسطین و 12 اردیبهشت نیز «پا به پای آفتاب» پخش می‌شود که به ایام کودکی امام خمینی(ره) می‌پردازد.
وی بیان کرد: 13 اردیبهشت فیلم «پرنده طلایی» مربوط به پرندگان حرم امام رضا(ع)، چهاردهم «ابراهیم نبی»، پانزدهم «بهاران» با محوریت جریانات جهاد سازندگی تا انرژی هسته‌ای که دوره‌ای از تاریخ انقلاب اسلامی در آن گفته می‌شود و شانزدهم نیز «تپه عقاب‌ها» در مورد دفاع مقدس پخش می‌شود.
دهقان نیری در ادامه افزود: در روز 17 اردیبهشت فیلم «داستان داوود و جالوت»، هجدهم «آدونیا و حضرت سلیمان(ع)» و نوزدهم و بیستم «فرمانروایی سلیمان(ع)» در دو قمست پخش می‌شود، همچنین در روز بیست‌ویکم فیلم «سامرا» و در روز آخر یعنی نیمه شعبان نیز فیلم «شاهزاده روم» با محوریت مادر امام زمان(عج) روی آنتن خواهد رفت.
وی بیان کرد: این فیلم‌ها برای اولین بار از شبکه قرآن و معارف سیما پخش می‌شود، اما قبلاً از شبکه پویا پخش شده‌ است، همچنین در معاونت سیما واحدی به نام مرکز صبا فعالیت می‌کند که کارشان تولید انیمیشن است و برای زندگی نامه ائمه(ع) و پیامبران برنامه‌ریزی‌هایی انجام می‌شود، اما برنامه‌های شبکه قرآن، ترکیبی است و در حال حاضر در حوزه کودک برنامه‌های ترکیبی، تولید می‌کنیم.
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۲/۱۰ - ۱۶:۰۸
0
0
برگزاری این جشنواره به ارتقاء علاقمندان منجرب می‌شود
captcha