بیان مسائل سیاسی از ضرورت‌های مساجد است
کد خبر: 3594508
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲

بیان مسائل سیاسی از ضرورت‌های مساجد است

گروه اجتماعی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی لاهیجان گفت: عبادت، آموزش و بیان مسائل سیاسی از ضرورت‌های مسجد است؛ چرا که نمازگزاران باید با بصیرت کافی در مساجد حضور داشته باشند و امروز از ضروری‌ترین اصل فعالیت مساجد فعالیت در مواجهه با تهاجم فرهنگی است.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان و به نقل از روابط عمومی تبلیغات اسلامی گیلان، حجت‌الاسلام عباس صباحی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی، مسجد را پایگاه عبادت و معارف اسلامی خواند، اظهار کرد:برخی از مساجد هستند که ظاهری زیبا دارند، اما از برنامه‌های فرهنگی و مذهبی در داخل آن خبری نیست، لذا هیئت امناء باید مساجد را به آداب و معارف دینی و فرهنگی نیز آراسته کنند .

وی افزود:امام جماعت محل باید به‌عنوان رئیس مسجد نقش ایفا کند و حضور روحانیون در مساجد به منظور انجام کارهای فرهنگی است و هیئت امناء در اجرای برنامه‌های فرهنگی روحانی مسجد را یاری کنند و در انجام امور فرهنگی مشارکت داشته باشند .

این کارشناس دینی تصریح کرد:هیئت امنای مساجد باید در دسترس بوده و در نماز جماعت محل حضور فعال داشته باشند همچنین موظف هستند در طول هفته برنامه قرآنی در مساجد برگزار و تعلیم قرآنی را به نوجوانان و جوانان آموزش دهند .

حجت‌الاسلام صباحی در پایان خاطرنشان کرد:عبادت، آموزش و بیان مسائل سیاسی از ضروریات مسجد است، چرا که نمازگزاران باید با بصیرت کافی در مساجد حضور داشته باشند و امروز از ضروری ترین اصل فعالیت مساجد فعالیت در مواجهه با تهاجم فرهنگی است.

captcha