همایش بانوان فاطمی برگزار شد
کد خبر: 3594520
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰

همایش بانوان فاطمی برگزار شد

کانون خبرنگاران نبأ: مشاور امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی فارس از برگزاری همایش بانوان فاطمی در این اداره کل خبر داد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ عاصیان مشاور امور بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی از برگزاری همایش بانوان فاطمی در محل این اداره کل خبر داد و گفت: این همایش با موضوع آموزش آسیب های اجتماعی ویژه همسران کارکنان با موضوع وظایف همسران در سیره فاطمی برگزار شد. در این دوره آموزشی عضو جمعیت بانوان فرهیخته خانم کتیرایی استاد حوزه و دانشگاه شاخصه‌های زن مسلمان در سیره فاطمی را مورد بررسی قرار داد.
کتیرایی عنوان کرد: هر کجا مرد موفقی هست قطعا مادر یا همسری توانمند در کنار آنان است مودت و رحمت دو هدیه الهی است که خداوند به بندگانش عنایت فرموده که در ظاهر و رفتار ما باید بروز و ظهور داشته باشد. همسر یعنی انعطاف داشتن، نه اینکه در خانه حکم معلم،پلیس و کارگر را داشته باشد. باید با عقلانیت به دور از احساسات، خانه، همسر و فرزندان را مدیریت کند تا قوام خانواده حفظ شود نه اینکه با کوچکترین ناراحتی از کوره در برود و بدنبال جدایی یا آشفتگی در منزل باشد.
وی افزود: باید مطالعه مستمر داشت نه رمان خوانی که قوه خیال را پرورش می دهد بلکه باید قوه عقل را تقویت کرد. از شاخصه های زن مسلمان که قدرت عقل او را می رساند میزان تأثیرگذاری او است و دیگر میزان انعطاف او در برخورد‌‌ها و حل مسائل است و دیگر شاخصه میزان بها دادن به حرف‌ها و مسائل زندگی است.

زهرا سلگي
captcha