همایش سراسری طب و قضاء برگزار می‌شود
کد خبر: 3594536
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴

همایش سراسری طب و قضاء برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: ششمین همایش سراسری طب و قضاء آبان‌ماه سال جاری در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قم، عبدالحی، معاون مدیرکل پزشکی قانونی قم 10 اردیبهشت در جمع خبرنگاران گفت: ششمین همایش سراسری طب و قضا، دوم لغایت چهارم آبان ماه سال جاری در شهر مقدس قم برگزار می شود. بر این اساس، اقدامات و هماهنگی های لازم در قالب کمیته های اجرایی و تخصصی در راستای آماده سازی برنامه ها آغاز شده است.
عبدالحی افزود: در این همایش که با محوریت سازمان پزشکی قانونی و قوه قضائیه و مشارکت مراجع علمی پزشکی و فقهی برگزار می شود، مسئولان ارشد قضایی کشور و شخصیت های علمی و پزشکی استانی حضور خواهند داشت.
وی تصریح کرد: بررسی چالش های موجود در مباحث پزشکی ـ قضایی و ارائه راهکارهای اجرایی در خصوص اصلاح قوانین و تعیین روش های جدید در مواجهه با چالش های پیش رو از مهمترین اهداف برگزاری این همایش است.
عبدالحی مهلت ارسال مقالات را تا 15 شهریور ماه سال جاری اعلام کرد و افزود: محور های همایش ششم شامل؛ واکاوی ابعاد پزشکی، فقهی و حقوقی رشد و کمال عقل (موضوع ماده 91 قانونی مجازات اسلامی)؛ تفسیر و تبیین پزشکی، فقهی و حقوقی موضوع (سرایت در صدمات) (در قانون مجازات اسلامی)؛ چالش های تشخیص (حرج) در سقط درمانی؛ نحوه مواجهه قضایی با صدمات ساختگی (خودزنی‌ها و تصادفات ساختگی) است.
يادآور مي‌شود، پنجمین همایش طب و قضا، پاییز 1394 در مازندران شهر ساری برگزار شده بود.
captcha