کارگران؛ نقش‌‌آفرینان جبهه اقتصاد/ کار جمعی توسعه داده شود
کد خبر: 3594554
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱

کارگران؛ نقش‌‌آفرینان جبهه اقتصاد/ کار جمعی توسعه داده شود

گروه اجتماعی: مدیرکل تعاون لرستان با بیان این‌که کارگران به‌عنوان نقش‌‌آفرینان و سربازان جبهه اقتصادی در تلاش و تکاپو هستند، افزود: هرچه بتوانیم کار جمعی را بین گروه‌‌های کاری توسعه دهیم به فضای کسب ‌و کار کمک می‌‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، علی آشتاب، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان لرستان امروز، دهم اردیبهشت‌ماه رد جمع خبرنگاران با گرامیداشت هفته کار و کارگر، گفت:  جامعه کارگری کشور و لرستان همواره در مسیر ولایت‌فقیه و رشد و تعالی کشور حرکت کرده‌اند.
وی افزود: تشکل‌‌های کارگری و کارفرمایی به‌‌عنوان بازوان مشورتی کارگر، کارفرما و گروه‌های اقتصادی همواره مورد توجه بوده‌اند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان این‌که آموزش و به‌روز کردن اطلاعات کارگران و کارفرمایان در دستور کار است، اظهار کرد: پارسال 296 تشکل ‌کارگری در استان لرستان فعالیت کرده که این تعداد در سال جدید به 313 تشکل افزایش‌ یافته است.
وی گفت: هرچه بتوانیم کار جمعی را در بین گروه‌‌های کاری توسعه دهیم به فضای کسب ‌و کار کمک می‌‌شود.
آشتاب افزود: آموزش به‌‌عنوان رکن اصلی مورد توجه بوده و حمایت از واحدهای مشکل‌‌دار مورد نظر قرار گرفته است و در این زمینه افزون‌بر یک‌هزار و 460 نفر ساعت آموزش را در سال 95 داشته ‌ایم.
وی با بیان این‌که کارگران به‌عنوان نقش‌‌آفرینان و سربازان جبهه اقتصادی در تلاش و تکاپو هستند، اظهارکرد: فعالیت اقتصادی در حوزه‌‌های مختلف مرهون تلاش‌‌های کارگران، سرمایه‌گذاری کارفرمایان و ایجاد شرایط توسط دولت است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: کارخانجات نساجی بروجرد حدود 500 نفر در سال 95 مورد حمایت قرار دادیم که در حال حاضر کار نوسازی خطوط تولید انجام و حدود 200 نفر بازگشت به کار شده و مابقی نیز به‌ مرور زمان به چرخه تولید بازمی‌گردند.
آشتاب افزود: در سال 95 با حمایت مدیریت ارشد لرستان افزون‌‌بر 172 جلسه ستاد تسهیل با بیش‌از 700 مصوبه برگزار شد که بیش‌از 60 درصد مصوبات اجرا و مابقی در حال اجراشدن هستند.
وی گفت: اگر به‌دنبال اشتغال و حل مشکل اقتصادی هستیم باید به تولید داخلی و مصرف تولیدات داخلی توجه داشته باشیم چراکه یکی‌از الزامات اقتصاد مقاومتی مصرف کالاهای داخلی است.
وی عنوان کرد: دولت باید شرایط ایجاد اشتغال را تسهیل و زیرساخت‌ها را فراهم کند که در این زمینه همه قوا مسئول هستند تا فضای کسب‌ و کار را بهبود بخشند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان افزود: مبارزه با قاچاق کالا که مورد تأکید مقام معظم رهبری است باید مورد توجه قرار گیرد.
وی اظهارکرد: مهم‌‌ترین وظایف وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تنظیم رابطه بین کارگر و کارفرما است تا از حقوق نیروی کار صیانت شود.
وی افزود: در ابتدای سال 95 سند اشتغال لرستان تهیه شد که در این سند وظایف دستگاه‌های اجرایی مشخص و در جلسات مختلف کارگروه اشتغال به تحقق این سند تأکید شد.
آشتاب گفت: با همکاری دستگاه‌های اجرایی استان لرستان و بانک‌‌ها افزون‌‌بر 41 هزار میلیارد و 360میلیون ریال پرداختی بانک‌‌ها بود که به تثبیت کار کمک کرد و افزون‌بر 25 هزار فرصت شغلی در بنگاه‌‌های اقتصادی ایجاد شد.
وی بیان کرد: در ابتدای دولت تدبیر و امید افزون‌بر 113 هزار نفر بیکار در استان لرستان وجود داشت که باتوجه به تلاش‌‌های انجام ‌شده و احیای ظرفیت‌‌های راکد میزان بیکاری کاهش‌ یافته است.
وی گفت: سرمایه‌گذاری و اشتغال از تأکیدات مقام معظم رهبری و برنامه جدی دولت است لذا تلاش می‌شود تا با بهره‌گیری از صندوق توسعه ملی رشد قابل‌‌توجهی را در ایجاد اشتغال داشته باشیم.
وی در خصوص احیای ظرفیت‌های راکد استان لرستان اظهار کرد: در سال 95 افزون‌بر 140 تعاونی تشکیل ‌شده که زمینه ایجاد اشتغال را فراهم می‌کند؛ کل خدماتی که در سال گذشته توسط تامین اجتماعی استان به جامعه کارگری ارائه ‌شده افزون‌بر یازده هزار میلیارد ریال و در بخش درمانی بیش از یک‌هزارو میلیاردو 350 میلیون ریال بوده است.
وی افزود: طبق طرح مطالعاتی با بهره‌گیری از متخصصان این حوزه در یک برنامه پنج ‌ساله 25 درصد آسیب‌های اجتماعی را در کارگاه‌ها کاهش دهیم.
وی ادامه داد: استان لرستان یکی‌از استان‌های محروم کشور با تلاش دولتمردان دولت تدبیر و امید در تمام حوزه‌ها رشد قابل توجهی در سه سال و نیم گذشته داشته است.
captcha