قرآن برای هر نیازمندی انسان دستور مبرهن و آشکار دارد
کد خبر: 3594563
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲
حجت الاسلام قرائتی:

قرآن برای هر نیازمندی انسان دستور مبرهن و آشکار دارد

گروه اجتماعی: رئیس ستاد اقامه نماز کشور متذکر شد: اگر می خواهیم انقلاب اسلامی ما به دنیا صادر شود، تنها راه موفقیت قرآن است، زیرا قرآن برای هر نیازمندی انسان دستور مبرهن و آشکاری دارد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز کشور عصر روز گذشته، 9 اردیبهشت در همایش کاربردی ویژه روحانیون و اساتید حوزه های علمیه استان گیلان که در حوزه علمیه امیرالمومنین(ع) رشت برگزار شد، اظهار کرد: برای معرفی دین مبین اسلام لازم است روحانیت در بخش های تفسیری، قصه گویی و داستان پردازی مهارت لازم را کسب نمایند. در واقع هر روحانی باید به یکی از این مهارت ها آراسته باشد.

وی با بیان راه های کسب مهارت در قصه گویی، افزود: دعای ماه رجب، مناجات شعبانیه، دعای جوشن کبیر و... دارای سبک و سیاق هنرمندانه و آهنگین است و کسی که برای خدا هزار اسم آهنگین و مقفی بیان می کند نشان از هنرمندی و مهارت دارد، اما ما در مهارت آموزی کار نکردیم.

این کارشناس دینی با تاکید بر اینکه روحانیت باید به فکر افزایش توان علمی، هنری و تبلیغی خود باشد، تصریح کرد: اگر احتمال می دهید جوانان ما از دین و مسجد گریزانند، این احتمال نادرست است، زیرا ما مهارت لازم برای اقناع علمی جوان و جذب آنان نداریم.

حجت الاسلام والمسلمین گفت: ما باید بتوانیم اسلام را خوب، شیوا، شیرین و علمی عرضه کنیم و لازمه این کار هم در این است که اولا مزه دین را خودمان بچشیم و ثانیا آن را به دیگران بچشانیم.

وی با بیان اینکه تفسیر قرآن نیاز به مهارت دارد، عنوان کرد: مهارت به این معنی که زوایای نهفته و پنهان آیات را کشف، درک، تحلیل و به نحوی تفسیر کنیم که برای همگان قابل لمس و فهم باشد. در واقع برای کسب موفقیت در قرآنی شدن لازم است طلاب هر حوزه علمیه روزانه پیرامون یک آیه شریفه بحث و تفسیر کنند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه روحانیت باید در تفسیر اقوال مختلف را ببیند، خاطرنشان کرد: به اعتقاد هیچ چیز جاذبه ای به اندازه قرآن ندارد، به شرط اینکه همه چیز ما قرآن باشد و روزانه با قرآن مانوس باشیم. ادبیات ما با قرآن باشد، فقه ما با قرآن باشد، نهج البلاغه ما با قرآن باشد و در این صورت است که حلاوت قرآن را درک خواهیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی متذکر شد: اگر می خواهیم انقلاب اسلامی ما به دنیا صادر شود، تنها راه موفقیت قرآن است، زیرا قرآن برای هر نیازمندی انسان دستور مبرهن و آشکاری دارد.

مدرس حوزه علمیه با اشاره به اینکه تبلیغ دین رحمت الهی است، افزود: اگر طلاب و روحانیون در امور تبلیغی مهارت داشته باشند، می توانیم در انجام وظیفه به احسن وجه موفق شویم.

captcha