مستند «خط امان» دایرةالمعارفی با موضوع آخرالزمان
کد خبر: 3594571
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۵

مستند «خط امان» دایرةالمعارفی با موضوع آخرالزمان

گروه فرهنگی: یک مستندساز از تولید مستند «خط امان» با حضور آیت‌الله امامی کاشانی خبر داد و افزود: این مستند دائرةالمعارفی حديثی است كه تمام احاديث وارده در كتب شيعی و سنی را همراه با بررسی سنديت و رجال‌شناسی آنها مورد بررسی قرار می‌دهد.

سیدعلی اصغر امیری‌نسب، مستندساز، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، از تولید مستند «خط امان» خبر داد و در خصوص انتخاب نام این مستند، افزود: حضرت صاحب الامر(عج) در خط و نامه‌ای به يكی از نواب خاص خود می‌نگارند: «إنی لأمانٌ لأهل الأرض»، «همانا من امان اهل زمينم». اين حديث مبارك الهام‌بخش نام مستند «خط امان» شد كه آيت‎الله امامی كاشانی با موضوع مهدی‌شناسی در آن حضور دارد.
وی ادامه داد: مستند «خط امان» در اصل دائرةالمعارفی حديثی است كه تمام احاديث وارده در كتب شيعی و سنی را همراه با بررسی سنديت و رجال‌شناسی آنها مورد بررسی قرار می‌دهد. 
امیری‌نسب گفت: اين مستند شامل، دلائل اثبات و ضرورت وجود منجی آخرالزمان(ع)، آيات قرآنی پيرامون موضوع، گفتگوهای آیت‌الله امامی کاشانی با صاحب نظران دنيای غرب و اسلام در باب منجی و ... است.
این مستندساز اظهار کرد: این مجموعه در هشتاد قسمت 30 دقیقه‌ای است که برای پخش از شبکه خراسان رضوی و شبکه‌های ملی و برون‌مرزی در مرحله تولید و تدوین قرار دارد.
captcha