فرهنگیان تأثیرگذارترین قشر در عرصه سیاست هستند
کد خبر: 3594591
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳
معاون استاندار خراسان شمالی:

فرهنگیان تأثیرگذارترین قشر در عرصه سیاست هستند

گروه سیاست و اقتصاد: معاون سیاسی ـ امنیتی استانداری خراسان شمالی گفت: فرهنگیان تأثیرگذارترین قشر در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی و اجتماعی هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان‌شمالی، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمدتقی ایرانی، معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان شمالی، در ستاد بزرگداشت مقام معلم، اظهار کرد: توجه به مقام و جایگاه معلمان باید مورد تاکید آحاد مردم باشد چرا که تجلیل و تکریم مقام معلمان فقط بر عهده دولت نیست.
ایرانی افزود: تکریم مقام معلم باید در عمل باشد چرا که تکریم معلم در واقع تکریم علم و اندیشه ورزی است.
وی در ادامه حل مشکلات و مسائل معلمان را مورد تاکید دولت عنوان کرد و بیان داشت: معیشت و اقتصاد تنها گوشه ای از مشکلات معلمان است و درخواست اصلی آنان تکریم مقام و جایگاهشان در جامعه است.
وی تصریح کرد: تکریم معلم مورد توجه آموزه های دینی ما است و بنابراین این قشر فرهیخته باید در جامعه محترم شمرده شوند.
ایرانی ادامه داد: برنامه های متنوع و خوبی در هفته معلم از سوی ستاد بزرگداشت مقام معلم در نظر گرفته شده است که امیدواریم اجرایی شدن این برنامه ها رضایت معلمان را به دنبال داشته باشد.
وی افزود: برنامه های در نظر گرفته شده به دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط ابلاغ می شود و آنان موظف به مشارکت جهت اجرایی شدن برنامه های هفته معلم هستند.
معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان شمالی در ادامه به انتخابات در ۲۹ اردیبهشت ماه اشاره داشت و افزود: انتخابات پیش رو بسیار جدی، دشوار و پیچیده است چرا که شرایط داخلی، منطقه ای و جهانی و همچنین هجمه های مختلف علیه ایران بستری را فراهم نموده تا انتخابات پیش رو از حساسیت بالایی برخوردار باشد.
محمد تقی ایرانی گفت: خوشبختانه دولت تدبیر و امید توانست از شرایط بسیار سخت و حساس عبور کند و خدمات ارزنده ای را در حوزه های مختلف همچون بهداشت و درمان ارائه نماید و همچنین توانست امنیت بین المللی در دوران پسابرجام را به ارمغان بیاورد.
ایرانی اذعان داشت: رعایت اخلاق و قانونمداری در انتخابات پیش رو مورد تاکید دولت است.
وی با تاکید بر اینکه نقد دولت باید منصفانه باشد، افزود: برخی منتقدان و مخالفان با تفرقه افکنی و سیاه نمایی علیه دولت در واقع دستاوردهای نظام را زیر سوال می برند که این بر خلاف تاکیدات مقام معظم رهبری است.
وی اشاره داشت: با رعایت اخلاق انتخاباتی مراقب باشیم در صورت عدم پیروزی در این رقابت زمین سوخته بر جای نگذاریم.
ایرانی مطرح کرد: امروزه شاهد برخی بداخلاقی‌ها و پرخاشگری‌ها در حوزه سیاست هستیم و بر این اساس نیاز است مددکاری سیاسی در جامعه فعال شود.
وی در ادامه نقش فرهنگیان را در برگزاری انتخابات پیش رو بی بدیل دانست و افزود: معلمان آزادی اندیشه را در چارچوب قانون آموزش دهند تا مردم با تراز انتخابات در جمهوری اسلامی آشنا شوند.
وی عنوان کرد: امیدواریم برگزاری انتخابات پیش رو با مشارکت حداکثری مردم باشد و منتخب مردم نماد تفکر و اندیشه اسلامی باشد.
captcha